امنیت کامل در عتبات عالیات حاکم است

سید حمید الحسینی عصر امروز (دوشنبه) در مراسم سخنرانی پیش از حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه آمریکا با حضور در عراق سعی داشت منطقه خاورمیانه و بخصوص ایران را تحت تأثیر قرار دهد، افزود: جوانان شیعه و سنی باعث شدند که آمریکا در عراق ذلیل شد و از عراق فرار کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از خروج از عراق و ناموفق شدن در ایجاد نقشه خود در خصوص ایران، به فکر انتقام از ملت عراق افتاد، افزود: آمریکا، تروریست‌های جهان را در عراق جمع کرد و آنها بدترین جنایات را در حق ملت عراق انجام دادند و بیش از هزاران نفر از جوانان شیعه عراقی را به کشتن دادند.

الحسینی، شکل‌گیری و بقای داعش را برگرفته از توطئه‌های آمریکا عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر با فتوای مرجعیت شیعه حضرت آیت‌الله سیستانی و پشتیبانی قاطع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری و حمایت‌های سردار قاسم سلیمانی، داعش از عراق فرار کرده و جرأت حضور در این کشور را ندارد.

نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد شعبی) گفت: مشکل اصلی که ما در عراق با آن مواجه‌ایم، حضور داعش بود که خوشبختانه با بسیج نیروهای مردمی از بین رفت و خوشبختانه توانستیم همه شهرهای تحت تصرف داعش را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه کلیه مناطق شیعه‌نشین عراق از وجود داعش پاک شده است، افزود: در حال حاضر امنیت در کلیه مناطق شیعه‌نشین عراق حاکم است و ۱۴۰ هزار نیروی بسیجی و غیربسیجی شامل جوانان شیعه و ۲۰ هزار نفر از نیروهای اهل سنت توانستند داعش را از رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

الحسینی در ادامه با اشاره به عزاداری‌ مردم زنجان در حسینیه اعظم بزرگ زنجان گفت: عزاداری باشکوه مردم زنجان در روز هشتم محرم بی‌نظیر و غیرقابل تصور برای من بوده است.

نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد شعبی) ادامه داد: استان زنجان بزرگترین مؤکب عزاداری امام حسین (ع) را دارد و این بزرگترین اتفاق برای آنها است.

وی افزود: امیدوارم مردم استان زنجان قدر این موقعیت و افتخار بزرگ را بدانند و در راستای حفظ و صیانت از این افتخار بزرگ و ارزشمند تلاش کنند.

الحسینی با بیان اینکه عزاداری مردم زنجان به عنوان یک الگو و نمونه برای همه مسلمانان و شیعیان جهان مطرح است، افزود: امروز در این مرکز ملی و فرهنگی حضور یافته‌ام تا شنیده‌های خود را در مورد اجتماع بزرگ حسینیه اعظم از نزدیک مشاهده کنم و بگویم در جهان شیعیانی هستند که زیر یک عَلَم جمع شده و شعار حسینی سر می‌دهند.