تجمع‌های بزرگ عزاداران حاوی پیام ایستادگی و مقاومت است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، به خلقت انسان اشاره کردو گفت: انسان با توجه به خلقتی که دارد باید در همه حال شکر گذار خدا باشد.

 

 

وی ادامه داد: تمام ائمه معصومین (ع) در جهت حفظ اسلام و ولایت گام برمی‌داشتند و در این راه دچار ابتلاعات زیادی شدند که می‌توان به سرگذشت هر یک از امامان معصوم جداگانه اشاره کرد اما در گذر زمان تاریخ کربلا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

رئیسی افزود: در جریان جنگ کربلا با ولایت، کار به جایی رسید که اهل‌بیت پیامبر (ص) را در کربلا به عنوان خارج شده از دین نامیدند که نامش می‌شود ترور شخصیتی، طوری که پس از شهادت امام علی (ع) در محراب مسجد کوفه، مردم با تعجب گفتند مگر علی (ع) نماز می‌خواند؟ و پس از ۵۰ سال چنین رفتاری را با امام حسین (ع) در کربلا می‌کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در شریعت‌های الهی هر یک از پیامبران الهی دچار امتحانات سخت خداوند شدند و در این راه به درجات مهمی دست یافتند که می‌توان به امتحانات حضرت یونس (ع)، حضرت عیسی (ع)، حضرت موسی (ع) و سایر پیامبران اشاره کرد.

 

رئیسی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی دیگر از انبیای الهی هستند که طی ابتلاعاتی که در طول عمر شریف‌شان داشتند در سخنی فرموند که هیچ پیامبری در عالم همچون من دچار اذیت و آزار نشدند و در مسیر دین و ارزش‌های الهی در مقابل دشمنان ایستاند و پس از رحلت ایشان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در ابقای حکومت اسلامی تلاش کردند.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت فاطمه (س) با تحملی که در برابر ابتلاعات زمان خاص خودشان داشتند حضور و صبرشان رمز بقای رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) بودند که حلقه وصال بین رسالت و امامت ولی خدا هستند.

 

رئیسی با بیان اینکه تمام ائمه معصومین (ع) در جهت حفظ اسلام و ولایت گام برمی‌داشتند و در این راه دچار ابتلاعات زیادی شدند، گفت: در گذر زمان تاریخ کربلا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در جریان جنگ با ولایت، کار به جایی رسید که اهل‌بیت پیامبر (ص) را در کربلا به عنوان خارج شده از دین نامیدند که نامش ترور شخصیتی  می شود.

 

 تولیت آستان قدس رضوی  با بیان اینکه باید در همه حال شکر گذار خدا بود، افزود: در زمان بیماری و خوشی، فقر و غنا باید خدا را شکر کردو باید این شکر گذاری تنها در لفظ نباشد و شکر قلبی،شکر عملی و لفظی در نمازسه حمد شایسته برای خداوند است.

 

رئیسی افزود: در شب عاشورا دغدغه امام حسین (ع)  خدا بود و امروز جوانانی که به دیدار مقام معظم رهبری می روند  نگرانی و دغدغه شان دفاع از دین و قران و ارزشهای نظام است.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: زنجان شهر شور و شعور حسینی است و دشمن از این شور می ترسد و این شور دشمن را اذیت می کند چرا که شما زنجانی ها حماسه  خلق می کنید و  این حماسه دشمن شناسی و ایستادگی را به دنبال دارد.

 

رئیسی با بیان اینکه در محافل و مجالس باید الگوی یمان امام حسین (ع) باشد، افزود: هم‌اکنون نیز فریاد استغاثه امام حسین(ع) وجود دارد و لبیک امروز نیز همان لبیک ۱۴ قرن قبل است و کسانی که امروز لبیک به امام حسین می‌گویند، در واقع به ندای آن روز امام حسین(ع) لبیک گفته‌اند.

 

وی گفت: لبیک گویی به سیدالشهدا یعنی اینکه همین امروز هم حسینیان با یزیدیان، هرگز دست در دست هم نخواهند شد و فریاد امام حسین(ع) برای دفاع از دین و ارزش‌های الهی بود و بنا است که شهدای کربلا عالم را متحول کنند.

 

ردیسی  با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن، افزود: امروز آل‌سعود با جنایت‌هایی که در منطقه انجام می‌دهد باعث به خاک و خون کشیدن هزاران کودک و زن شده است و هر جایی که جریان استکبار قرار دارد، دست آل‌سعود در آن وجود دارد.

 

عیادت تولیت آستان قدس رضوی از آیت‌الله حسینی‌زنجانی

 

همچنین تولیت آستان قدس رضوی به همراه امام جمعه و استاندار زنجان از آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی از مراجع بزرگ تقلید عیادت کردند.

 

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان زنجان به همراه امام جمعه و استاندار زنجان با حضور در منزل آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی از ایشان عیادت کردند عیادت کرد.

 

آیت‌الله سیدمحمد حسینی از حوالی ظهر روز چهارشنبه به دلیل بروز تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود.