آیت‌الله رئیسی: نخستین شرط اقامه نماز در عربستان نابودی آل‌سعود خبیث است

آیت‌الله ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه امتحان الهی از نکات مهم جریان عاشورا است اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که انسان را خلق کردم تا مشخص شود چه کسی در ابتلا با احسن عمل خود را  نشان می‌دهد.

وی با یادآوری اهداف خلقت انسان افزود: فلسفه آفرینش این است که انسان مورد آزمایش قرار گیرد و اگر در این راستا کسی دعا کند که خدایا مرا امتحان نکن مستجاب نمی‌شود و باید پیروزی در آزمون را طلب کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ابتلا و امتحان اولیای الهی خاطرنشان کرد: پیامبران، امامان معصوم(ع) و حضرت  فاطمه(س) به طرق مختلف مورد آزمایشهای سخت قرار گرفتند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به آزمونهای سخت انبیای الهی از آدم تا خاتم ابراز کرد: حضرت ابراهیم(ع) مورد آزمونهای سخت قرار گرفت که در یکی از آنها پدر و فرزند هر دو آزمایش شدند که هم پدر راضی بود و هم فرزند.

وی با بیان اینکه بعد از حضرت محمد(ص) برخی از مردم مرتد شدند، گفت: این ارتداد، ارتداد از دین خدا و توحید برگشتن نیست بلکه ارتداد سیاسی است، قضایایی که بعد از رحلت پیامبر(ص) واقع شد از طرف کسانی بود که نگاه به قمر وجود امیرالمومنین(ع) و زهره وجود حضرت زهرا(س) نکردند و در این راستا کسانی که نگاه کردند هدایت شدند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ابتلا سخت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) نیز در راه خدا چه تحملهایی که نکرد و به همین دلیل است که صبر در وجود این حضرت معنی می‌شود.

وی به ابتلا سخت دیگر امامان معصوم(ع) نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در زیارت‌نامه امام رضا(ع) بعد از درود فرستادن به آن حضرت می‌گوییم که خدا لعنت کند کسانی که تو را با دست و یا زبان کشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عده‌ای انسان را با دست می‌کشند و عده‌ای دیگر با زبان عنوان کرد: ترور شخصیت در جریان کربلا به حدی بود که مردم اهل بیت پیغمبر(ص) را خارجی می‌خواندند.

وی با یادآوری سختهایی که امام سجاد(ع) و اسرا در شام تحمل کردند افزود: این زخم زبان و ترور شخصیت غوغاست، امیرالمومنین(ع) در محراب عبادت شهید می‌شود در حالی که می‌گویند مگر علی نماز می‌خواند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بعد از گذشت 50 سال از وجود پیامبر(ص) فرزند و اهل بیت ایشان اینگونه مورد اهانت قرار گرفتند، گفت: این تحمل و ابتلا اولیای خدا مورد نظر است که همه انبیا، اولیا، مردان بزرگ و زنان نامدار با ابتلا و مبتلا شدن به امتحانات راه کمال و صعود را طی کردند.

وی با اشاره به حرکت امام حسین(ع) از مدینه خاطرنشان کرد: حضرت در این لحظه می‌فرماید که ای مردم اگر می‌خواهید بدانید که ما به کجا می‌رویم و کسانی که می‌خواهند با ما بیایند دو شرط دارد که اولا باید حاضر باشند خون قلبشان را بدهند و ثانیا فرودگاه این کاروان لقاءالله است و هر کسی که لقاء‌الله را می‌خواهد با ما بیاید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شب عاشورا امام حسین(ع) همه را امتحان کردند ابراز کرد: در این امتحان قاسم بن حسن(ع) نیز مورد امتحان قرار گرفتند تا مشخص شود قضیه فرزند برادر مطرح نیست چرا که قضیه راهی است باید معلوم شود آیا در این مسیر بصیرت وجود دارد و راهنما و رهبر را می‌شناسند؟

وی بیان کرد: در روز عاشورا امام حسین(ع) خطاب به دشمن می‌فرمایند که من جوانی را به سوی شما می‌فرستم که از لحاظ خلقی، خُلقی و منطقی شبیه پیامبر(ص) است و شما حرفی برای اینکه بگویید گفتمان ما همان گفتمان پیامبر(ص) است ندارید چرا که اشبه‌الناس به حضرت محمد(ص) را به جنگ با شما فرستادم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید در همه حال حمد خداوند متعال را بکنیم، گفت: شکر سه قسم دارد که شکر لفظی، قلبی و عملی این سه قسم را تشکیل می‌دهند.

وی استفاده از نعمت‌های الهی در راه خدا را شکر عملی دانست و یادآور شد: حمد باید در غنا و فقر، سلامتی و ناخوشی و در همه حال صورت گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با ابراز "زمانی حمد انسان برای این است که به ابتلا ولی خدا مبتلا شده است" ادامه داد: مانند شب عاشورا که همه اصحاب امام حسین(ع) به چیزی جزء آن حضرت فکر نمی‌کردند مبتلا شدن به ابتلا ولی خدا است.

وی با اشاره به اینکه برخی مانند ابن عباس و دیگران امام حسین(ع) را نصحیت می‌کردند که به کربلا نرود خاطرنشان کرد: این افراد نه می‌خواستند خودشان بروند و نه امام حسین(ع) و برخی نیز دلشان می‌خواست با ابی‌عبدالله(ع) باشند اما مظاهر دنیا سبب می‌شد با آن حضرت همراهی نکنند.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: دسته دیگر نیز هم دلشان می‌خواست با امام حسین(ع) باشند و هم در عمل نیز می‌خواستند فرزند زهرا(س) را یاری کنند اما کارهای دیگر را فقط بر کربلا ترجیح دادند.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه دین، قرآن و دفاع از ارزشهای نظام اسلامی باید در راس تمام دغدغه‌ها قرار گیرد تصریح کرد: کسانی که خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسند و فریاد می‌زنند مشکل ازدواج، اشتغال، مسکن و مشکلات فردی دارند اما می‌گویند جان‌مان برای دین کف دستمان است و آماده اجرای دستور ولی هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این پرسش که چرا دشمن از این شعور و شعور حسینی شما در کوچه و خیابانها می‌ترسد گفت: ترس دشمن برای این است که این شور و شورآفرینی حماسه‌آفرینی، مقاومت و ایستادگی در برابر هدف و دوست و دشمن شناسی را به دنبال دارد.

وی با تصریح "نخستین شرط اقامه نماز در کشور عربستان نابودی آل‌سعود خبیث است" اظهار داشت: آل‌سعود دستش را به دست دشمن داده و امتداد راهبردی جریان استکباری و یزیدی در منطقه شده است که در این راستا تمام کارهایی که استکبار در منطقه انجام می‌دهد به دست آل‌سعود انجام می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به هدف قرار دادن عزاداران یمنی توسط آ‌ل‌سعود ابراز کرد: در مجلس سوگواری انسانهای محروم و گرسنه که هر روز و شب بر سرههایشان موشک و بمب می‌بارد را مورد هدف قرار می‌دهند و به خاک و خون می‌کشند که این موضوع امتداد راهبردی جریان یزیدی است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد:مردم یمن با مقاومت خود دشمن را به استیصال کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه یزدیان زمان آل‌سعود و استکبار هستند، خاطرنشان کرد: یزید بن معاویه یک خط امتداد دارد که این خط امروز در دستان آل‌ خلیفه، آل‌سعود، رژیم حاکم بر فلسطین اشغالی و آمریکا است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز شور و شعور حسینی همان فریاد استغاثه ابی‌عبدالله است، قرار است خون امام حسین(ع) و علی اصغرش تحول آفرینی، حق خواهی و عدالت خواهی کند.

وی با بیان اینکه لبیک یا حسین(ع) امروز همان لبیک به همان فریاد ابی‌عبدالله است عنوان کرد: نمونه حسین بن علی(ع) هرگز نمی‌تواند در سازشی با نمونه یزید شرکت کند.

آیت‌الله رئیسی در پایان تصریح کرد: قرار است این شور و شعور حسینی عالم را برای مسکتبران تیره و تار و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کند.