هرگونه بی‎حرمتی به مراسم عزاداری امام حسین (ع) حرام است

حجت الاسلام جعفر شجونی عصر امروز در جمع علماء و فعالان فرهنگی و سیاسی استان گلستان درباره بازی فوتبال ایران و کره‎جنوبی اظهار داشت:  بی‎حرمتی به تشکیلات عزاداری امام حسین (ع) از هر طریقی که باشد خلاف است.

وی تصریح کرد: در هندوستان که یک کشور گاوپرست است در روز عاشورا مراسم عزاداری برپا می‎کنند و در این کشور به احترام مسلمانان روز عاشورا و غدیر تعطیل است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: ما در روز تاسوعا بازی فوتبال داریم و اگر دولت اسلامی است باید جلوی این حرکت را می‎گرفت تا بی‎حرمتی به ساحت امام حسین(ع) اتفاق نیفتد.

شجونی با بیان اینکه در زمان حیات آیت الله مهدی کنی من از دبیری جامعه روحانیت استعفا دادم اما وی آن را نپذیرفت، گفت: ما از 50 سال پیش، بیشتر جامعه وعاظ را در کشور داریم اما یک هزاری بودجه ندارد.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی چند روز قبل از فوتش با من صحبت کردند که هر کسی 3 جلسه در برنامه‎های ما نیاید در جامعه روحانیت دیگر قبولش نداریم و برخی‎ها هستند که 30 سال و برخی‎ها بیش از  7 سال و نیم است که در جلسات ما شرکت نکردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز به انتخابات رئیس جمهوری سال 1396 اشاره کرد و یادآور شد: این مملکت آدم حسابی زیاد دارد و قطع الرجال نرسیده است.

شجونی اظهار داشت: پس از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) خداوند به ما رهبری شایسته و بزرگواری مانند آیت الله خامنه‎ای اعطا کرد و تا روز انتخابات رئیس جمهوری زمان زیادی باقی مانده و یک انسان بزرگوار برای این پست پیدا خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره چک‎های منتشر شده در فضای مجازی به نام مداحان گفت: این‌ها همش دروغ است و در روز گذشته یکی از مداحان نیز به این موضوع اشاره کرد.