۳۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان بوشهر شناسایی شد

سید محمدحسن باستی بعدازظهر امروز در نشست کمیته مدیریت ایمنی حمل ونقل وسوانح رانندگی استان بوشهر با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با تاکید بر رفع حادثه‌خیز بودن نقاط پرحادثه جاده‌ای استان بوشهر اظهار داشت: شناسایی و رفع خطر در نقاط حادثه خیز باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی با تاکید بر رفع خطر در نقاط خطرساز در جاده‌های استان بوشهر گفت: 37 نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان بوشهر شناسایی شده که 21 نقطه آن باید مطالعه  و با مشارکت سازمان راهداری کشور رفع خطر شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر 16 نقطه جاده‌ای استان بوشهر را از نقاط دارای تصادف دانست و تاکید کرد: این نقاط هم با توجه به اهمیت آنها  باید رفع خطر شود.

باستی بااشاره به اینکه چهار خطه شدن جاده‌های استان در برنامه قرار دارد افزود: اکنون در تمامی محورهای این استان طرح چهار خطه شدن در حال اجرا است که محور ساحلی جنوب استان بوشهر این طرح  اجرایی شده است.

وی با اشاره به کاهش تصادفات فوتی در جاده‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: مسئولان به عنوان تامین ایمنی جاده‌ها تلقی می‌شوند و از سویی رانندگان هم باید مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام تردد درجاده‌ها مورد توجه قرار دهند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تلفات تصادفات جاده‌ای در محور جنوبی استان بوشهر افزود: 8 کشته در حادثه رانندگی در یک محور بطول 70 کیلومتر در یک ماه نگران کننده است که باید راهکار اساسی در کنترل سرعت خودروها در محور یاد شده اتخاذ شود.

باستی افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس راه در جاده‌های استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اجرایی شدن این طرح پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مجهز شدن محور ساحلی جنوبی به دوربین کنترل سرعت و برخورد قاطع با رانندگان خودروهای شوتی باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر افزایش اورژانس جاده‌ای در محورهای پر تصادف استان بوشهر تاکید کرد.