کاهش ۶ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های ‌هرمزگان

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی موظف به اجرای دقیق قانون و بخشنامه ساماندهی جمعیت زندان‌ها، ابلاغی از سوی ریاست معزز قوه قضائیه است، اظهارداشت: هم‌سویی و تعامل بیشتر میان دستگاه‌های فرهنگی، شناسایی آسیب‌های فردی و اجتماعی و ریشه‌یابی آنها نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ایفاء می‌کند.

وی از کاهش 6 درصدی جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان در 6 ماه ابتدایی سال 1395 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد و بیان‌داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه، موضوع حبس‌زدایی است و بر این اساس در بند 64 از این سیاست‌ها موضوع «بازنگری در قوانین جزایی به‌منظور کاستن از محکومیت به حبس و تبدیل آن به مجازات‌های دیگر و همچنین متناسب‌سازی مجازات‌ها با جرایم ارتکابی ،مورد تأکید معظم له قرار گرفته است.

حجت الاسلام اکبری همچنین از اهتمام ویژه دستگاه قضایی استان به منظور افزایش روند دیدار و سرکشی از زندان‌ها توسط قضات و مسئولان قضایی، با هدف شناسایی زندانیان مستحق و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها خبر داد و لزوم پیگیری روند بازدید از زندان‌ها از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هرمزگان را یادآور شد.

تأکید بر لزوم حرفه‌ای‌گرایی و کارآمدی در مقابله با تصرفات غیر قانونی با تشکیل یگان‌های حفاظت

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان هرمزگان اظهارداشت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با پیگیری‌های دستگاه قضایی و هماهنگی های انجام شده با ستاد کل نیروهای مسلح در شهریور سال گذشته شکل گرفته و آغاز به کار کرده است.

وی بیان‌داشت: با تمهیدات اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان، در 6 ماهه ابتدایی سال 95 در مجموع تعداد 144 مورد رفع تصرف از اراضی ملی و انفال در سطح استان هرمزگان صورت پذیرفته  و در همین راستا از میزان هفت هزار هکتار  از اراضی محدوده شهرستان بندرعباس رفع تصرف شده است و همچنین به دستور مراجع ذی صلاح قضایی مستحدثات  غیر قانونی ایجاد شده در این اراضی، تخریب و قلع و قمع شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در راستای اجرای مأموریت‌های خطیر یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن، این مجموعه، یگانی است مُسَلَح و ضابط دستگاه قضایی که بر اساس رعایت امورات و سلسله مراتب انتظامی پیش می‌رود و  همچنین در بحث برخورد با متصرفین و متخلفین با توجه به اختیارات قانونی؛ قاطعانه برخورد کرده و احکامی را که به دلایل مختلف  تاکنون اجرایی نشده است، پیگیری و به  مرحله اجرا درمی‌آورد.

حجت الاسلام اکبری بیان‌کرد: مسئولان قضایی در استان هرمزگان مکلف‌اند تا در زمینه خلع ید متصرفان زمین و متجاهرین در تصرف اموال عمومی و دولتی با تسریع در تشکیل جلسات دادگاه و رسیدگی سریع ،قاطعانه و بدون اغماض  به پرونده‌های مربوط به پدیده زمین خواری، اقدامات مقتضی را  به انجام رسانند.

کشف 100 هزار لیتر سوخت در جاسک

سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 100 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان جاسک خبرداد و اظهارداشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی سوخت قاچاق در روستای " لافیک "تیمی متشکل از پلیس آگاهی و حفاظت اطلاعات شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران در بازرسی از محل، 100 هزار لیتر گازوئیل ، 11 منبع 2 هزار لیتری و پنج مخزن بزرگ که در زیر زمین دفن شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن تقدیر از همکاری مردم با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه ناهنجاری مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به دستگیری قانون شکنان اقدام شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این زمینه 2 نفر دستگیر شدند که تحقیقات همچنان ادامه دارد.