۷ مرحله در شبکه‌های اجتماعی مجازی

به گزارش ايسنا، در وبلاگي آمده است:" به نظر ميرسد، هر مجموعهاي به دنبال اين است که اهداف خود را منطبق با شبکههاي اجتماعي ارايه دهد و دليل آنها حتما اين است که شبکههاي اجتماعي مخاطب دارد."

نویسنده در ادامه مطلبش درباره مراحل ایجاد یک شبکه مجازی می‌نویسد: " در یک دسته‌بندی ساده می‌توان ۷ مرحله برای ایجاد شبکه اجتماعی مجازی به شرح ذیل ارایه کرد:

۱ - مخاطبان خود را درنظر بگیرید: چه کسانی و چگونه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. اندازه، نوع، طول عمر فعال و ادبیات آنان چگونه است؟ به نظرم مخاطب شناسی یا مخاطب سنجی مهمترین مرحله در ایجاد یک شبکه اجتماعی است.

۲ - تعیین ماموریت، پیام یا هدف سایت: مدیریت و جذب استعداد، همکاری در پروژه، نظارت، برندینگ، اطلاع رسانی و غیره ممکن است هدف سایت شما باشد. بحثی که در این زمینه وجود دارد این است که این اهداف باید منطبق با دیگر اهداف سازمان باشد. هرچه که هست شفاف بیان و ارائه شود.

۳ - تعیین کنید چه ویژگی‌های مورد نیاز است: عضویت، نوع روابط، آپلود عکس و سایر ویژگی‌هایی که می‌توان به عنوان یک خدمت برای آن در شبکه اجتماعیتان در نظر گرفت. اما مهمتر از آن به نظرم اینکه شبکه اجتماعی یا هر سایت دیگر براساس نیاز اجتماعی روز شکل بگیرد. قاعدتا موفق‌تر خواهد بود.

۴ - تنظیم دستورالعمل: امنیت، نظارت، حریم خصوصی و هرچه که قرار است در سایت اعمال شود را با کاربران به اشتراک بگذارید. امروز دنیایی است که هرچه شفاف‌تر باشید بیشتر به شما اطمینان می‌شود. پیوند نزدیکی بین ارایه اطلاعات شفاف و اطمینان در این عصر وجود دارد.

۵ - طراحی بودجه‌های کوتاه مدت و بلندمدت: هر طرحی برای اجرایی شدن به بودجه مشخص برای راه اندازی، بازار و حفظ آن و مهمتر از آن پویایی نیازمند است. برای بخش به بخش کار خود بودجه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر بگیرید. بماند که بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی نیاز به زمان دارد. زیرا در مرحله اول باید مخاطب جذب شود.

۶ - دعوت مردم برای شرکت: ایجاد هیجان در میان مردم که منجر به بازخورد یا به عبارتی جذب کاربر برای سایت می شود. باز به نظرم زمانی دعوت عمومی موفق می شود که خدمات مناسب، کامل و حداقل جدید ارایه شود.

۷- نگهداري سايت فعال: آپديت مداوم سايت يک استراتژي پويا در شبکههاي اجتماعي است. قدرت فيس بوک يا شبکههاي اجتماعي ديگر اين است که هر روز مبتني بر نياز و سلايق مخاطب يک خدمت جديد ارايه مي کنند."