دنیای اقتصاد: آن دسته از واحدهای مسکونی که مبلغ رهن یا نرخ ودیعه و اجاره آنها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است، در مناطق مختلف شمال تهران در حال جولان دادن هستند.

بعد از محله‌های نیاوران، زعفرانیه، فرمانیه و فرشته، محله‌های سعادت آباد و شهرک غرب این دسته از واحدهای مسکونی را در خود جای داده‌اند.

خصوصیات مشترک اکثر این واحدهای مسکونی که رهن کامل آنها بالای ۱۰۰ میلیون تومان است به‌ این شرح است‌: شامل ۳ و ۴ خواب چراکه متراژ اغلب آنها بالای ۱۴۰ متر مربع است. برخورداری از حداقل ۲ پارکینگ، بهره‌مندی از روشنایی فوق‌العاده، زاویه دید چند جهت از شهر و همچنین استخر، سونا، جکوزی و لابی جزو حداقل امکانات این واحدها است.

بررسی‌ها در بازار مسکن شمال و غرب تهران بیانگر این موضوع است که اجاره بهای واحدهای متراژ بزرگ در غرب تهران ارزان تر از واحدهای مشابه در شمال تهران است، اما با این حال اجاره بهای تعداد انگشت شماری از واحدهای متراژ بزرگ در غرب تهران بیش از نرخ اجاره واحد مشابه در شمال تهران است.

برای مثال در محله فرمانیه یک واحد ۱۶۰ متری، ۳ خواب، به همراه تراس و دید کامل به تهران با شرایط ۳۰ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره به بازار اجاره معرفی شده است و از سوی دیگر در محله شهرک غرب واحدی ۱۶۰ متری لوکس که طبقه دوم یک ملک ویلایی محسوب می شود با ۲۰ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه آماده واگذاری به مستاجر است.