ماجرای سفرهای طولانی آقای رئیس به آمریکا/گرین کارت یا دیدار فرزند؟!

یکی از اساتید سابق دانشگاه علم و صنعت در خصوص سفرهای طولانی مدت رئیس این دانشگاه که این روزها حاشیه ساز شده است و نمایندگان مجلس علت آن را می‌خواهند از وزیر اطلاعات جویا شوند، گفت: من حدود دو سال با آقای برخورداری در دانشگاه علم و صنعت همکار بودم و در آن دو سال شاهد این بودم که در تعطیلات طولانی مدتی مثل تعطیلات تابستان یا عید نوروز ایشان عمدتا به آمریکا سفر می‌کردند. دلیل رفت و آمدشان هم ظاهرا به نقل از چند تن از همکاران مطلع اقامت دختر ایشان در آنجاست که به گفته برخی اساتید از شخص آقای برخورداری نقل شده که برای دیدار دخترشان به آمریکا می‌روند.

 

گرین کارت برخورداری برای سفر به آمریکا/ به دیدار دخترم می‌روم!

وی ادامه داد: برخی شنیده‌ها حاکی از داشتن گرین کارت برای شخص آقای برخورداری است و همان طور که می‌دانید هر شخصی که این کارت را دارا باشد هر شش ماه یکبار باید در کشور منظور حضور داشته باشد تا کارت ابطال نشود.

 

یکی از اساتید سابق دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به اینکه گمان نمی‌کنم انگیزه علمی هدف اول و اصلی آقای برخورداری برای این سفرها باشد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اهداف شخصی در اولویت بوده و اگر هم هدف علمی پشت این سفرها وجود داشته بعد از آن قرار می‌گیرد. حالا اینکه چرا وزارت علوم چنین مدیری را با این شرایط در دانشگاه معتبری مثل علم و صنعت می‌گذارند خیلی جای بحث و سوال دارد. در حال حاضر یکسری از اساتید دانشگاه به این شرایط اعتراض دارند و به اینکه چرا آقای برخورداری حضور تمام وقت و جدی در دانشگاه ندارد معترضند.

 

سوءاستفاده عده‌ای از غیاب رئیس دانشگاه/ برخورداری رفت اساتید در به در شدند

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: غیاب طولانی مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت باعث می‌شود تا در مواقع عدم حضور ایشان در دانشگاه متاسفانه سوء استفاده‌هایی صورت پذیرد. به طور مثال سر قضیه تمدید قرارداد 40 تن از اساتید ارزشی این دانشگاه همین اتفاق افتاد. سال گذشته قبل از سفر آقای برخورداری به آمریکا آخرین جلسه جذب اساتید برگزار شد و در آن تصویب شد که قرارداد همه این اساتید تمدید شود اما به محض رفتن آقای برخورداری افراد ذی نفوذ در سیستم دانشگاه اعلام کردند که قراردادها یا تمدید نمی شود یا شش ماه تمدید می‌شود و چالش اساسی را برای اساتید جوان ایجاد کردند.

 

یکی از اساتید سابق دانشگاه علم و صنعت دلیل این اتفاقات را عدم حضور برخورداری عنوان کرد و گفت: یکسری از اساتید این گونه فکر می‌کنند که سال گذشته رفتن آقای برخورداری درست هم زمان با پروسه جذب اساتید و تمدید قراردادها یک سناریوی از پیش طراحی شده بود. دانشگاه علم و صنعت دانشگاه با سابقه‌ای است و همه آن را می‌شناسند دانشگاه اساتید معتبری را به بدنه مدیریتی کشور معرفی کرده است و لزومی ندارد آدمی که سالی سه ماه چهار ماه در کشور نباشد مدیریت این مجموعه را به عهده گیرد؛‌مگر قحط الرجال است می توانند برای این امر از اساتیدی استفاده کنند که توانایی حضور تمام وقت و جدی تری را در دانشگاه دارند.

 

تجربه‌ام زیاد است همین مدت حضورم کفایت می‌کند!

وی در پایان سخنان خود گفت: اعتراضات در خصوص غیبت طولانی مدت آقای برخورداری در دانشگاه به گوش ایشان رسیده است حتی در جلسات مجمع عمومی دانشگاه یکی دو نفر از اساتید در حضور خود ایشان این مسئله را مطرح کردند اما ایشان مدعی شدند که من تجربه‌ام آنقدر زیاد است که همین تایمی را هم که در دانشگاه حضور دارم کفایت می‌کند و من با تجربه بالای خود می‌توانم مدت زمانی را که در دانشگاه نیستم جبران کنم.