از تند رفتن در پیاده روی اربعین بپرهیزید

محمد حسن نجفی - عضو انجمن علمی طب سنتی ایران درباره تدابیر پیاده روری اربعین اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله در اربعین حسینی خیل عزاداران مشتاق به سمت نجف و کربلای معلی سرازیر می‌شود, بهتر است نکاتی در سفر رعایت شود.

به گفته وی حتما همراه خود یک دستمال بزرگ نخی، یک کلاه آفتاب گیر با لبه پهن، یک چراغ قوه کوچک، کبریت، نخ و سوزن و ظروف مناسب سفر، که جای زیادی را نمی‌گیرند به همراه داشته باشید.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: محافظت بدن از آفتاب ظهر، پیاده روی در شب، پارگی‌های ناخواسته لباس، کثیف بودن ظرف‌های غذا و آب اتفاقات قابل انتظاری در چنین سفری هستند که نیازمند تجهیزات از قبل آماده شده هستند.

افراد در پیاده روی اربعین از تند رفتن بپرهیزند

نجوی اضافه کرد: در سفر قدم‌های کوتاه بردارند؛ از تند رفتن بپرهیزند؛ به ازای هر یک ساعت پیاده روی حتما یک ربع استراحت کنند.

وی بیان داشت: افراد از آفتاب برحذر باشند و  برنامه پیاده روی خود را به صورتی تنظیم کنند که زیر آفتاب راه نروند؛ سعی کنند قبل از طلوع آفتاب و در ساعت اولیه صبح پیاده روی کنند و از یک تا دو ساعت مانده به ظهر تا بعد از رفع گرمی هوا پیاده روی نکنند.

الزام همراه داشتن عطر در راهپیمایی اربعین

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران یاداور شد: یک شیشه عطر به همراه خود داشته باشند, عطر باعث نشاط و تقویت انرژی می‌شود و سرزندگی را به دیگران نیز هدیه می‌کند.