به گزارش مهر، عبدالله الاشعل، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) عامل اصلی حوادث اخیری است که مصر شاهد آن است و هم اکنون طرح بزرگی در مصر در حال اجراست تا با ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشور و برافروختن آتش جنگهای داخلی و طایفهای مصر را به چند کشور کوچک تقسیم کرده و به نقش و جایگاه منطقهای و بین المللی آن پایان دهند.

طرف‌های سوم از اعتراض‌های ماسپیرو بهره‌برداری کردند

الاشعل درباره حوادثماسپیرو گفت که با توجه به تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته از شاهدان عینی ماجرا و همچنین نیروهای امنیتی حاضر در منطقه و بحثو گفت‌وگو با شورای عالی مصر مشخص شد که طرف سومی نیز در حادثه حضور داشته و با سوء استفاده از شرایط پیش آمده اقدام به شلیک به دو طرف قضیه کرده تا ما هم در میان قبطی‌ها و هم در میان نیروهای امنیتی مصر شاهد تلفات باشیم.

وی افزود: تظاهراتی که در ابتدا مسالمت‌آمیز می‌نمود، این‌گونه توسط طرفی سوم به درگیری خونین کشیده شود و ارتش قربانی توطئه طرف سوم شد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری مصر با اشاره به این‌که دو طرف سال‌هاست که کمر به نابودی مصر بسته‌اند، گفت: مبارک و موساد سال‌هاست درصدد از بین بردن جایگاه و موقعیت مصر هستند و اکنون که مبارک از صفحه روزگار و عرصه سیاست مصر محو شده، هم اکنون موساد تمام توطئه‌ها را بدست گرفته تا هر آنچه در توان دارد، کمر به نابودی مصر ببندد و اهداف نیمه تمام رژیم سابق را از طریق مزدوران خود در کشور پیاده کند که نمونه بارز آن دستگیری جاسوس اسرئیلی در میدان التحریر طی انقلاب مصر بود.

حضور بقایای رژیم سابق در عرصه سیاسی مصر را به جنگ داخلی رهنمون می‌کند

الاشعل درباره حضور بقایای رژیم سابق در مصر از جمله بازماندگان حزب منحل ملی و حضور و مشارکت آنها در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: در این شک نیست که رژیم مبارک بطور کامل در مصر ریشه کن نشده است و بقایای حزب منحل ملی همچنان در سراسر کشور و حتی در پست‌های حساس دولتی و سیاسی مشغول بکار و فعالیت هستند و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای کشور بوجود آورده است و من اعتقاد دارم، حضور آنها در پارلمان ملت زمینه جنگ خانگی در کشور را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم تصویب قانون خیانت به کشور و برکناری سیاسی توسط شورای عالی نظامی و دولت موقت زمینه را برای حضور مجدد بقایای این حزب در انتخابات پارلمانی بشکلی قانونی فراهم ساخت و این در آینده عامل درگیری‌های شدیدی میان این افراد با جوانان انقلاب خواهد شد که بمثابه جنگ داخلی برای مصر خواهد بود. به همین منظور تنها راه حل موجود در این باره اجرای قانون خیانت به کشور و برکناری سیاسی است.

خواهان تشکیل نیروی پلیس جدید متعهد شدیم

الاشعل گفت به همین منظور ما خواستیم به جای نیروهای پلیس، نیروهای امنیتی حفظ امنیت کشور و قاهره را بدست گیرند و از آنجا که نیروی پلیس در رژیم سابق جایگاه و موقعیت خود را در میان مردم از دست داده بود، بنابراین خواستار تغییر کامل این نیرو شدیم تا به مسئولیت‌های واقعی خود عمل کند.

نقشه‌های برای تقسیم مصر وجود دارد

وی درباره خطر تجزیه مصر گفت که ما اطمینان داریم که از گذشته طرح‌هایی برای تقسیم مصر و از بین بردن جایگاه منطقه‌ای و بین المللی آن وجود داشته و بر اساس این طرح باید کشور مستقلی در سینا تاسیس شود، تاسیس کشور سینا به معنای تحریک قبطی‌های مصر به درخواست استقلال و تشکیل کشوری مستقل برای آنهاست، اگرچه ملت مصر هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد این توطئه به اجرا گذاشته شود.

کمپ دیوید از دید ملت مصر پایان یافته است

الاشعل درباره پیمان ننگین کمپ دیوید گفت که این پیمان از دید ما پیمانی مردود و ظالمانه است و به هیچ عنوان امکان اجرای آن در حال حاضر وجود ندارد و تا زمانی که دولت قوی و قدرتمندی وجود نداشته باشد که از حق ملت مصر در انعقاد قراردادها و استقلال و تمامیت ارضی کشور دفاع کند، جایی برای پذیرفتن چنین توافقنامه‌هایی هم نیست، بویژه آن‌که رژیم صهیونیستی بارها بندهای این توافقنامه را نقض کرده است و اطمینان داشته باشید، به محض تشکیل یک دولت مردمی و قدرتمند این توافقنامه مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانعی برسر راه برقراری روابط ایران و مصر

نامزده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر درباره آینده روابط ایران و مصر گفت که این روابط هرچه باشد، ‌ وضعیتی بهتر از آلان و سابق خواهد داشت و بی‌شک روابط دیپلماتیک و اقتصادی میان این دو کشور برقرار خواهد شد، اما در این میان مصر به شدت از جانب آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تحت فشار است و آنها به هیچ وجه خواهان برقراری چنین رابطه‌ای نیستند.

متهم کردن ایران به تلاش برای ترور سفیر عربستان ادعایی مضحک است

وی درباره ادعای اخیر آمریکا که ایران را متهم به تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن کرده است، گفت که این برنامهای از پیش تدارک دیده شده برای متهم کردن ایران و فیلمی دروغین و غیر واقعی است.