با سید جلال حسینی به گفت و گو نشستیم. کاپیتان پرسپولیس تهران با مدیریت خود نظم خوبی بر تیم داخل  زمین حاکم  کرده است. با او که بعد از بازی با استقلال خوزستان مصاحبه‌ تندی علیه کادر فنی آبی‌پوشان اهوازی ترتیب داده بود گفت و گویی انجام دادیم که می‌خوانید:

90: طی روزهای گذشته خیلی عصبانی بودی. بد جوری برای اهوازی ها خط و نشان می‌کشیدی؟

آن حرف ها را به شما می‌زدند ناراحت نمی‌شدید؟ تیمی که هدف دارد با برنامه بازی می‌کند و موفق ‌ترین تیم لیگ است چرا باید این سخنان را بشنود. من به عنوان کاپیتان باید هم از حق و حقوق باشگاهم دفاع کنم. چه در داخل زمین  و چه در بیرون از زمین .

90:‌آقای پورموسوی گفته پرسپولیسی‌ها از صحبت های من برداشت بدی کردند؟‌

چه برداشتی ؟ ایشان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی و در مقابل همه خبرنگاران گفته همه ایران بسیج شده اند تا پرسپولیس قهرمان شود. این چه حرفی است که ایشان زده است.

90:‌منظور ایشان امکانات بوده؟‌

اگر امکاناتی هم در اختیار باشگاه پرسپولیس است به توانایی مدیران تیم برمی‌گردد که شبانه روز تلاش می‌کنند. کدام  مقام دولتی از تیم ما حمایت کرده . کدام منابع ملی به تیم ما تزریق می‌شود؟‌واقعاً دلم برای مدیران پرسپولیس می‌سوزد که چگونه خود را به آب و آتش می‌زنند تا به تعهدات خود عمل کنند یا امکاناتی در اختیار تیم قرار دهند که بازیکنان با بهترین امکانات خود را مهیای تقابل با سایر تیم ها کنند.

90:‌سرمربی استقلال خوزستان هم  روز گذشته به نوعی عذرخواهی  کرده؟‌

تمام ناراحتی م از این است که چرا دیگران به خود اجازه می‌دهند در رابطه با دیگران و تیم  های  دیگر اینگونه صحبت کنند .مگر بازیکنان ما  ،  کادر فنی و یا مدیران پرسپولیس حرفی در مورد تیم های دیگر می‌زنند؟‌ مگر ما کاری داریم تیم های دیگر به چه منابعی وصل هستند و ... سرمان به کار خودمان است و تلاش می‌کنیم تا به موفقیت برسیم.

90: تساوی عادلانه بود؟‌

منصفانه بخواهم بگویم حق ما یک امتیاز نبود. اگر کمی خوش شانس بودیم سه امتیاز را می‌گرفتیم . پنالتی که ماهینی از دست داد کار را سخت کرد و اگر آن گل می‌شد ورق برمی‌گشت و بهتر می‌توانستیم عمل کنیم. ولی به هر حال آن بازی با هر اتفاقی که رخ داد و یا نتیجه‌ای که حاصل شد گذشت و خود را مهیای دیدار با دیگر نماینده خوزستان می‌کنیم.

90: نفت آبادان را چه طور تیمی می‌بینید؟‌

تیم امسال نفت   تیم خوبی  است  که بازیکنان خوبی را در اختیار دارد و کادر فنی خوبی هم این تیم را هدایت می‌کند. نتایجی هم که کسب شده  حاکی از قدرت آنها دارد. تیمی که توانسته در آزادی استقلال را متوقف کند قطعاً برای دیدار مقابل پرسپولیس هم  حرف های زیادی برای گفتن دارد.

90:‌قول پیروزی؟‌

در هر بازی فقط و فقط برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رویم و تمام تلاش خود را هم می‌کنیم تا با کسب حداکثر امتیاز  زمین را ترک ‌کنیم . برای این بازی هم قطعاً چنین هدفی داریم و امیدوارم با کسب سه امتیاز ضمن حفظ صدرنشینی فاصله خود را  با مدعیان دیگر هم کم کنیم.

90:‌اکثر کارشناسان،  پرسپولیس این فصل را بخت مسلم قهرمانی می‌دانند.

این موضوع کار را برای ما سخت می‌کند چون توقعات را بالا می‌برد. ولی انصافاً پرسپولیس این فصل بازی خوب و روانی را ارائه می دهد که دوست و دشمن همگی از بازی های ما تعریف می‌کنند. امیدوارم تیم دچار بدشانسی نشودو بتوانیم با حفظ همین روند جام را به هواداران تقدیم کنیم.

90:‌حفظ همین روند تا پایان فصل سخت  نیست؟‌

خیلی هم سخت است چون قطعاً تیم‌های دیگر هم برنامه دارند و چند تیم دیگر هم با هدف  قهرمانی  لیگ را دنبال می‌کنند ولی با درایت مدیران و تفکرات کادر فنی و تلاش بازیکنان همین روندرا حفظ می‌کنیم.

90: رضاییان هم بالاخره بازی کرد؟‌

بله همین طور است. خدا را شکر هم رضاییان و هم  برانکو هر دو حرفه ای تر از این حرف ها هستند که اجازه دهند این موضوع حاشیه ای را به تیم وارد کند. با صبوری و درایت این موضوع حل شد و رضاییان به میدان آمد تا یک تیر دیگر منتقدان به سنگ بخورد.

90:‌خیلی ها می‌گفتند برانکو به خاطر لجبازی با کی‌روش از رضاییان استفاده نمی‌کند؟‌

این چه حرفی است . مگر می‌شود یک مربی مهره ملی پوش خود را به خاطر لجبازی با دیگران کنار بگذارد؟ اصلاً این طور نیست. هر مربی تفکراتی دارد و برای آن تفکرات بازیکنان خود را روانه میدان می‌کند. در مورد رضاییان این موضوع صدق می‌کند که خدا رو شکر این موضوع هم حل شد.

90:‌این پرسپولیس توان خود نمایی در آسیا را هم دارد؟‌

از همین پرسپولیس 6 نفر فیکس تیم‌ملی هستند که چند سال است در آسیا شکست نخورده و در آسیا آقایی می‌کند. بدون شک همین ملی‌پوشان با کمک سایر بازیکنان که هرگز از  ملی‌پوشان کم ندارند بهترین بازی ها را در لیگ قهرمانان انجام می‌دهند و بعد از سال ها می‌توانیم در آسیا هم عنوان کسب کنیم. این پرسپولیس  اگر چشم نخورد سال پرباری را طی خواهد کرد چه در لیگ ایران ، چه در آسیا.

90:‌ایران – سوریه ؟‌

این بازی هم سخت و دشوار است مثل  همه بازی های مقدماتی جام‌جهانی . هرگز نمی‌توان سوریه را دست کم گرفت . این تیم چین را شکست داده،  با کره مساوی کرده و به قطر و ازبکستان هم با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کرده . این تیم حرف های زیادی برای گفتن دارد و به طور حتم بازی سخت و سنگینی با این تیم خواهیم داشت.

90:‌ولی همه توقع برد از این دیدار را دارند؟‌

این موضوع هم خوب است و هم بد. خوب از این جهت که همه به قدرت بالای فوتبال ایران ایمان آورده‌اند و بد از این جهت که امیدوارم غرور بازیکنان را زمین‌گیر نکند. کادر فنی ما برای تمام دقایق هر بازی برنامه متفاوتی دارد و  قطعا برای این بازی هم این چنین است.  ما برای برد به میدان می‌رویم و با دعای خیر مردم به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

90: در صورت پیروزی مقابل سوریه به احتمال 80? راه صعود را طی کرده‌ایم؟‌

اولاً که هنوز بازی با سوریه پیش رویمان است  که نتیجه آن نامشخص است و ثانیاً   هنوز بازی های دور برگشت باقی مانده که آن بازی ها 15 امتیاز دارند و هرگز نمی‌توان تیمی را صعود کرده معرفی کرد. انشاا... اگر سوریه را شکست دهیم کمی راه صعود هموار می‌شود ولی هرگز کار تمام شده نیست.

90:‌می‌گویند در اردوی تیم‌ملی با سروش برای پیوستن به پرسپولیس صحبت کرده‌ای؟‌

اصلاً این طور نیست. اردوی تیم‌ملی جای این حرف ها نیست . ضمن این که باشگاه مدیر دارد و وظیفه آنها است که چنین کارهایی را انجام دهند . من چنین کاری نکردم و اجازه هم نمی‌دهم کسی چنین وصله هایی به من بچسباند.

90:‌دژاگه پرسپولیسی می‌شود؟‌

نمی‌دانم. این موضوع را باید از باشگاه پیگیری کنید. من حق ورود به این موضوعات را ندارم.