رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی از بیم نفوذ نیروهای حزب‌الله

 پایگاه خبری العهد لبنان از آمادگی‌های رژیم صهیونیستی و برگزاری مانور برای مقابله با نفوذ احتمالی نیروهای حزب‌الله در مرزهای شمالی خبر داد. 

 

العهد اعلام کرد: در چارچوب آمادگی‌های مداوم ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل و نگرانی روزافزون از احتمال نفوذ اعضای حزب‌الله به مرزهای شمالی، تیپ توپخانه‌ای فرماندهی منطقه شمال، مانوری به منظور مقابله با نفوذ احتمالی اعضای حزب الله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برگزار کرد. 

 

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، نیروهای توپخانه‌ای تیپ هفتصد و شصت و نه منطقه شمالی، در ساعات اولیه بامداد [دیروز] این مانور را برگزار کردند. 

 

این شبکه افزود: به سبب ماهیت جغرافیایی مزارع شبعا، هیچ گونه دیوار مرزی وجود ندارد، بلکه فقط مواضع ارتش اسرائیل وجود دارد و نظامیان هم به عملیات پایش مشغول هستند. سناریویی که در مانور اجرا شد بر اساس نشان دادن واکنش اولیه به عملیات نفوذ نیروهای حزب‌الله از طریق پرتاب دقیق خمپاره به مرازع شبعا، مبتنی بود. 

 

طبق ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی، طی ده سال اخیر چندین عملیات نفوذی از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته است، اما به سبب ماهیت منطقه جغرافیایی و مه آلود بودن مزارع شبعا، این رژیم نتوانسته است این عملیات نفوذ را تشخیص دهد. 

 

از سوی دیگر، معاون فرمانده گردان سیزده وابسته به تیپ گولانی در منطقه مزارع شبعا، که نامش اعلام نشد، در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: با وجود اینکه حزب الله در سالهای اخیر به جنگ با گروه‌های مسلح در سوریه مشغول است به مرز‌ها با تل آویو بی‌توجه نیست و همواره به فعالیت‌های خود در این منطقه ادامه می‌دهد. 

 

به گفته وی، با وجود خسارات سنگینی که حزب الله متحمل شده است، مهارت عملیاتی بزرگی به دست آورده و توانایی‌های خود بهبود بخشیده و توسعه داده است و به مسلح شدن ادامه می‌دهد و شاید هدف این کار آمادگی برای مبارزه جدید با اسرائیل در آینده باشد. 

 

معاون فرمانده گردان سیزده تیپ گولانی افزود: آمادگی‌ها در مرزهای لبنان به صورت روتین ادامه داد و با چالش بزرگی مواجه هستیم و باید بدانیم حزب الله برای نشان دادن واکنش، چه کار می‌کند.