حرفهای روحانی درباره کلینتون و ترامپ را جهان شنید اما سخنگوی آمریکا نشنید!

 «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در برابر خبرنگاران، پاسخی در مورد اظهارات دو روز پیش حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ارائه نداد.

 

رئیس‌ جمهور ایران روز گذشته، در جمع مردم اراک به محتوای مناظره‌های انتخاباتی میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ و لحن بکار رفته توسط این دو اشاره کرده و گفته بود «بد را بر بدتر ترجیح دهم یا بدتر را بر بد؟»

حالا در کنفرانس خبری امشب و دو روز پس از ایراد این سخن روحانی که بازتاب زیادی در رسانه‌های انگلیسی ‌زبان داشت، خبرنگار آسوشیتدپرس نظر سخنگو را در این خصوص جویا شد.

جان کربی دو مرتبه گفت: در این باره اطلاعی ندارم و سخنان روحانی را نشنیده ام.

در کنفرانس خبری امشب، کربی از تماس تلفنی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «پرفکتو یاسای» همتای فیلیپینی هم خبر داد؛ در این مکالمه در خصوص سخنان آتشین اخیر «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین درباره لزوم جدایی از آمریکا و پیوستن به قدرت‌های آسیایی مانند چین، بحث شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، سخنان رئیس‌جمهور فیلیپین را «لفاظی» خواند و گفت: این لفاظی‌ها می‌تواند بر روابط دو کشور تأثیرگذار باشد.

سخنگو با این حال افزود: دو وزیر خارجه در حالی مکالمه تلفنی خود را به پایان رسانده‌اند که بر «محکم» بودن روابط آمریکا و فیلیپین، صحه گذاشته ‌اند.

جان کربی تصریح کرد آمریکا اقدامی عملی در راستای لفاظی‌های اخیر رئیس ‌جمهور فیلیپین ندیده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تماس تلفنی امروز جان کری با همتای روس خود یعنی «سرگئی لاوروف» هم گفت: کری از تجدید حملات هوایی روس‌ها و رژیم سوریه به حلب ابراز نگرانی شدید کرده است.

کری از نرسیدن محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به حلب در طی 3 روز آتش‌بس هم گلایه کرده است.