منصوریان: پادووانی رهبر خط دفاع استقلال است

زوجی که در دو بازی گذشته توانسته با نمایشی خوب زمینه بردهای شیرینی را فراهم کند و در بسته ماندن دروازه این تیم نقشی غیر قابل انکار داشته باشد. بازیکنانی که توسط علیرضا منصوریان در این فصل جذب شده و با وجود تمام تردیدهایی که در ارتباط با توانایی های شان وجود داشت، توانستند خودی نشان داده و به مردان ثابت خط دفاع استقلال تبدیل شوند تا اولین زوج برزیلی تاریخ استقلال لقب بگیرند. رابسون جان واریو در کنار لئوناردو پادووانی مقابل سیاه جامگان و سایپا از ابتدا به میدان رفته و زمینه نیمکت نشینی مدافعانی همچون مجیدحسینی جوان و هرایر مگویان ارمنستانی را فراهم کردند تا با درخشش خود زمینه اوج گیری دوباره استقلال را فراهم کنند.

 

رابسون از ابتدای فصل به استقلال اضافه شده بود اما پادووانی با سماجت منصوریان در آخرین روزهای نقل و انتقالات آبی پوش شد، آن هم بعد از فصلی پرتنش با سپاهان.پادووانی با این امید دوباره شاگرد علی منصور شد  تا خاطرات خوش روزهای نفت را تکرار کند. با گذشت مدتی کوتاه از حضور این برزیلی با تجربه سرمربی استقلال برای کم کردن فشارها روی خط دفاع و بالابردن ضریب اطمینان تصمیم گرفت تغییراتی در ساختار تدافعی اش ایجاد کرده و از پادووانی باتجربه در کنار رابسون جوان تر سود ببرد.

 

 زوجی که به اعتماد او پاسخ مثبت داد تا جایی که منصوریان در تمجید از این زوج بعد از بازی با سایپا گفت:« کاملا از عملکرد و آرامشی که بازیکنان برزیلی به خط دفاع استقلال تزریق کردند رضایت دارم به خصوص پادووانی که با تجربه و شناخت کامل از جو حاکم بر تیم و لیگ برتر حالا به رهبر تیم در فاز تدافعی تبدیل شده و حضور او اطمینان لازم برای بسته ماندن دروازه را به تیم داده است». 

 

تعریف های منصوریان از مدافعان برزیلی به خصوص پادووانی اما بی جهت نبود. نیمکت نشینی های متوالی چند بازیکن اصلی استقلال در خط دفاع از جمله هرایر مگویان در روزهای اخیر به حاشیه ای جدید در اردوی تیم تبدیل شده است چون این مدافع ملی پوش که در ابتدای فصل با اطمینان از جایگاهش در برنامه های تاکتیکی منصوریان قراردادش را برای دو سال تمدید کرد بعد از نیمکت نشینی های متوالی به جمع بازیکنان معترض اضافه شد. 

 

با این تفاسیر می توان گفت منصوریان با رسیدن به ساختار اصلی و مدنظرش در خط دفاع بدش نمی آید برای نیم فصل دوم لیست خود را با کنار گذاشتن بازیکنان تدافعی مازاد خلوت کند تا نفراتی جدید به تیم اضافه کند. جایی که او هنوز به دنبال اضافه کردن یک دفاع چپ کلاسیک است تا ضعف هایش را به حداقل برساند و از یعقوب کریمی در پست اصلی اش یعنی وینگر چپ سود ببرد.