بافت‌های تاریخی شهر تهران در اولویت ایجاد معماری ایرانی و اسلامی

سهیلا صادق زاده مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع(نما) در منظر شهری طی یک سال گذشته فعالیت‌ها و اقدامات موثری در حوزه ساماندهی نمای سازه‌های شهری با تشکیل کمیته نما در مناطق 22 گانه انجام شده که طی جلساتی با حضور اعضای کمیته هدایت طراحان به سمت طراحی ایرانی و اسلامی شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: در این جلسات سعی می‌شود که معماری بومی جایگزین معماری غربی شود که در این راه فرهنگ‌سازی در میان شهروندان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

صادق زاده گفت: اعضای این کمیته شامل افرادی از جمله طراح، سازنده، اساتید دانشگاه و نمایندگان شورای شهر هستند که سعی دارند اصول و معیار منطبق بر معماری ایرانی و اسلامی را به جامعه تزریق کنند که تاکنون 800 جلسه کمیته نما در سطح مناطق تشکیل و 15 هزار طرح نما مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بافت‌های تاریخی شهر تهران به دلیل اهمیت ویژه خود در اولویت برای ایجاد معماری ایرانی و اسلامی هستند که در این راستا به مناطق11 و12 الگوهای معماری و مسکونی در حوزه سکونت ارائه شده است.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: در سال گذشته مطرح کردن مقوله(نما) در سطح جامعه انجام شد که در کنار آن شناسایی نیازها، اولویت‌ها، سلایق، مشارکت مردم، آموزش و اطلاع رسانی‌های مستمر مد نظر قرار گرفت و امسال نیز با همکاری سازمان زیباسازی به وسیله تبلیغات محیطی و همچنین ارسال پیام‌های اطلاع رسانی برای عموم شهروندان، موضوع نما در مقیاس وسیع تری در جامعه مطرح می‌شود.