ایران هواپیماهای بوئینگ را برای اهداف نظامی می خرد!

پایگاه واشنگتن فری‌ بیکن در گزارشی نوشت دولت آمریکا اخیرا با ایران قراردادی امضا کرده است که طی آن شرکت بوئینگ هواپیمای مسافربری و همچنین تکنولوژی ساخت قطعات آن را نیز در اختیار تهران قرار می‌دهد.

به نوشته واشنگتن فری بیکن عده ای از کارشناسان حقوقی و نمایندگان کنگره آمریکا ادعا کرده‌اند که ایران قصد دارد از این هواپیماها برای مقاصد نظامی استفاده کند و دولت اوباما راه را برای ایران در رسیدن به هدف خود هموارتر کرده است.

این کارشناسان همچنین ادعا کرده اند که تلاش دولت اوباما در راه فروش هواپیما به ایران کمکی به این کشور است تا بتواند نیروی هوایی خود را تقویت کند و این امر در حالی اتفاق می‌افتد که ایران در حال تهدید غرب و آمریکاست.

در ادامه گزارش واشنگتن فری‌بیکن به نقل از سناتورهای آمریکایی آمده است که مانور‌های اخیر که در ایران انجام می‌شود جای تعجب ندارد و ایران در حال تقویت نیروی هوایی خود است.

فری‌ بیکن در ادامه گزارش می‌نویسد نگرانی کنگره از آنجایی افزایش یافته است که بوئینگ و ایرباس تکنولوژی تعمیرات و نگهداری این هواپیماها را نیز در اختیار ایران قرار می‌دهند.

یکی از سناتور‌های ارشد کنگره آمریکا در مصاحبه با واشنگتن فری‌بیکن ادعا کرده است که دولت اوباما در حال کمک کردن به ایران برای تقویت نیروی هوایی خود است.