قلعه نویی امتیازآورترین مربی /صبا، خشن ترین تیم لیگ برتری

این برنامه شب دوشنبه سوم آبان ماه 1395 از ساعت 22:39 آغاز شد و عادل فردوسی پور در ابتدا به صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی پرداخت و این اتفاق مهم را تبریک گفت.

 

آنچه در برنامه امشب نود می بینید:

 

*نگاهی به پنج دهه زندگی فوتبالی پدر استقلال

*درگیری در ورزشگاه غذیر اهواز

*صحبت درباره شایعه تبانی در لیگ دسته دوم

*بررسی رقابت های لیگ برتر

 

نظرسنجی برنامه نود

 

سوال نظرسنجی این هفته برنامه نود مربوط به موثرترین راهکار برای بهبود وضعیت در ورزشگاه هاست و بیننده ها می توانند از میان گزینه های جرائم کمیته انضباطی، ایجاد فرهنگ و اخلاق خانواده، الزام باشگاه ها به ساماندهی هواداران و کنترل بیشتر ورزشگاه ها و شناسایی مجرمان، به یک گزینه رای دهند.

 

 

*در ابتدا و به عنوان اولین آیتم برنامه کلیپی از اتفاقاتی که در رقابت های فوتبال هفته اخیر افتاد به پخش درآمد.

 

*سپس در بازگشت به استودیو، فردوسی پور از استقبال مردم از کلیپ پخش شده در رابطه با هوادار متعصب و نابینای اشاره کرد و ضمن ارتباط تلفنی با او، از وی برای قرعه کشی برنامه کمک گرفت.

 

*فردوسی پور در آغاز رسمی برنامه به بررسی افتخارات ارزشمند منصور پورحیدری پرداخت که مهم ترین آن کسب دو ستاره استقلالی ها جهت قهرمانی در آسیا، بود که یکی در دوران بازیگری این مربی و دیگری در دوران مربیگری او بود.

 

*کلیپی تاثیرگذار درباره پدر استقلالی ها با نریشنی تاثیرگذار آیتم دیگر برنامه نود بود، کلیپی درباره پرافتخارترین استقلالی تاریخ که به نمایش صحنه های مختلف این بزرگ مرد فوتبال ایران در دوران بازیگری و مربیگری، صحبت های علی پروین درباره او، دوران حضور روی نیمکت تیم ملی بزرگشالان و قهرمانی در بازی های آسیایی، حضورهای مختلفش در باشگاه استقلال و ... می پرداخت.

 

*متن فوق العاده تاثیرگذار نریشن این قسمت توسط پژمان راهبر به نگارش درآمده بود: لابد ، وقتی منصورخان این توفان را رد کند ، توی یکی از حضورهای دوباره اش در تمرین استقلال ، از او سئوال خواهیم کرد که چطور ممکن است یک نفر سرمربیگری تیم ملی را رها کند و برگردد به یک تیم باشگاهی . حالا شما بگو استقلال ، اما چطور از تیم ملی به باشگاه ؟ توضیح منصورخان هرچه که باشد ، احتمالا  می رسد به نیاز باشگاه و احساس وظیفه و همه این چیزها ؛ داستانی که خط آخرش ، عشق به پیراهنی است که هرگز از تن اش خارج نشده ، حتی روی نیمکت تیم های دیگر  ، حتی مقابل استقلال .

 

برای طرفدارهای کم سن و سال تر که  کم کم با لقب "پدر استقلال " خو گرفته اند ، منصور پورحیدری یک مدیر فنی و سرپرست همیشگی است اما برای قدیمی تر ها ، مدافعی متین که بعد از یک دهه بازی در استقلال  از اواسط دهه 60 روی نیمکت آفتابی شد و به مروریکی از  پرستاره ترین تیم های تاریخ و البته قهرمان آسیا را ساخت . مردی که قرار بود در قلمروی روبه گسترش علی پروین ، سلطان آن روز های فوتبال ایران از تاج و تخت محافظت کند . مردی که با دست خالی و با همان چیزی که بود ، ستاره ها را به استقلال می آورد و جذابترین تیم ها را می ساخت. پس یادمان باشد پورحیدری پرافتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه استقلال نیز هست. او آخرین قهرمانی این تیم در آسیا را در سال ۱۳۷۰ با تیمی رویایی که ساخته‌ی دست خودش بود، به دست آورد. تیمی که شاهرخ و نامجو و احدی و مختاری فر و قلعه نویی ، چنگیز و فنونی و عابدزاده و مرفاوی و شاهین و زرینچه را با هم داشت و معلوم نبود در این لشگرپرستاره چطور همه با هم دوست و رفیق و همراه اند .

 

برای عشق فوتبال تر ها ، او مربی ایست که  سیستم 3-5-2 را برای  اولین بار در فوتبال ایران استفاده کرد و با آن قهرمانی آسیا را نیز به دست آورد. شیوه ای که آلمان با آن در جام‌جهانی ۱۹۹۰ قهرمان شده بود و پورحیدری با آن  بهترین استقلال تاریخ را شکل داد. استقلالی که قهرمان و نایب‌قهرمان آسیا شد و در داخل اولین لیگ سراسری کشور را پس از انقلاب فتح کرد و به سلطه‌ی پنج‌ساله‌ی پرسپولیس در باشگاه‌های تهران خاتمه داد.

 

اما خاطرات بیشتری هم از او هست ، حتی برای پرسپولیسی ها که طبعا عاشق تیم ملی شان هستند . پورحیدری به مدت یک سال و نیم سرمربی تیم ملی ایران نیز بوده است. او پس از جام‌جهانی ۱۹۹۸ جانشین دوست قدیمی‌اش جلال طالبی شد و در اولین گام با تیم ملی مقتدرانه قهرمانی بازی‌های آسیایی بانکوک را رقم زد. در ادامه او در چند بازی تدارکاتی مهم از جمله مقابل دانمارک، ژاپن، اکوادور، آمریکا، مکزیک، کانادا ایران را هدایت کرد و بازی‌های خوب و نتایجی همچون تساوی با دانمارک در خاک این کشور، تساوی با آمریکا در لس‌آنجلس، تساوی با ژاپن در یوکوهوما و بازی زیبا علی رغم شکست دو بر یک مقابل مکزیک را رقم زد .دوره ای فوق العاده که با جدایی او و حضور مجددش در استقلال به پاپان رسید ؛ درحالیکه شاید ادامه کاراو در تیم ملی می توانست منجر به قهرمانی تیم پرستاره ایران در جام ملتهای آسیا 2000 شود .

 

این یکی از افسوس های بزرگ ما در بررسی کارنامه کسی است که هرگز ندیده ایم خارج از دایره ادب باشد . مردی با یک نجیب زادگی کمیاب که آرزویمان دیدار دوباره بااوست . پس اگر به قرار دوباره شد ، این باراز او سئوال نخواهیم کرد  که چرا ... خب ، همه ما جواب این سئوال ها را می دانیم . بعد از  5 دهه زندگی با استقلال پاسخ چیزی جز عشق نیست . پس به امید دیدار دوباره ، آقای پدر .

 

 

ترین های هفته نهم لیگ برتر

 

*بهترین حرکات تکنیکی هفته : احمد عبدالله زاده از تیم فولاد، گوی کیم هیان از صنعت نفت، محمدرضا حسینی از ذوب آهن، فرید بهزادی کریمی از سپاهان، حکیم نصاری از صنعت نفت، علی فاطمی از صبا، وحید امیری از پرسپولیس، معیت عباسیان از پدیده، بهرام احمدی از ماشین سازی، اسماعیل شریفات از فولاد خوزستان، طالب ریکانی از سپاهان و کیوان امرایی از صبا.

 

*تیر دروازه هفته: ضربه بابک حاتمی از گسترش فولاد که تیر دروازه صبایی را لرزاند.

 

*کار تیمی برتر هفته: سپاهان اصفهان در بازی برابر سیاه جامگان.

 

*موقعیت از دست رفته هفته: مرتضی تبریزی از ذوب آهن در بازی برابر نفت تهران.

 

*پاس گل برتر هفته: محمد ابراهیمی از تراکتورسازی در بازی برابر فولاد.

 

*واکنش برتر هفته: واکنش وحید طالب لو از فولاد خوزستان در بازی برابر تراکتورسازی.

 

*گل برتر هفته: گل حکیم نصاری ازر صنعت نفت آبادان در بازی برابر ماشین سازی.

 

 

*پخش آیتم مربوط به نود درجه، قسمت دیگری از برنامه نود بود که به پخش درآمد.

 

تراکتورسازی تبریز 2 فولاد خوزستان 2

 

کنفرانس مربیان

 

امیر قلعه نویی: بازی شناوری را بازی کردیم اما موقعیت های ما درون دروازه حریف نرفت، ما هرگاه شکل حمله به خود می گرفتیم بازیکنان حریف خود را به زمین می انداختند.

 

نعیم سعداوی: همین که به تبریز بیایید و بتوانید دو بار دروازه تراکتورسازی را باز کنید یعنی تیم تان بازی خوبی به نمایش گذاشته است، من خیلی خوشحالم که بازیکنانم امروز به خوبی بازی کردند.

 

صنعت نفت آبادان 3 ماشین سازی تبریز 0

 

کنفرانس مربیان

 

نادر دست نشان: با انرژی امروز بازیکنان و کمک هواداران، این پیروزی بازهم ما را به شرایط ایده آل رساند.

 

دعوت از وزیر ورزش به نود

 

* پس از بازگشت به استودیو، فردوسی پور در رابطه با تغییر وزیر  ورزش و استعفای گودرزی به صحبت پرداخت و عنوان کرد وی را برای برنامه امشب به این برنامه دعوت کرده بود اما گودرزی این قرار را به برنامه دیگری موکول کرد.

 

قلعه نویی امتیازآورترین تاریخ مربی لیگ برتر

 

فردوسی پور در این قسمت به بیان دو نکته در رابطه با دو بازی پخش شده پرداخت.

*امیر قلعه نویی امتیازآورترین مربی تاریخ لیگ برتر است، او تاکنون توانسته 700 امتیاز را در طول دوران حضور خود روی نیمکت تیم های مختلف به دست بیاورد.

*پس از قلعه نویی، مجید جلالی با 435 امتیاز و علی دایی با 375 امتیاز در رده های دوم و سوم ایستاده اند.

 

امیرحسین صادقی، بیشترین گل به خودی

 

در نکته دوم به بهانه گل به خودی محمد نصرتی در بازی اخیر ماشین سازان به بیان بازیکنانی که بیشترین گل به خودی را به ثمر رساندند پرداخته شد.

*امیرحسین صادقی بیشترین گل به خودی را در تاریخ لیگ برتر به ثمر رسانده است، او تاکنون 4 بار دروازه تیم های خودی را باز کرده است.

*پس از صادقی، محمد نصرتی، هادی تامینی، محسن بنگر، سیامک کوروشی و حسن اشجاری تاکنون 3 گل به خودی زده اند.

 

 

گل زهیوی ثبت شد

 

*پیش از بررسی بازی های دیگرفردوسی پور به بررسی جدول رقابت های لیگ برتر پرداخت و پس از آن جدول گلزنان لیگ و بازی های پیش رو را تشریح کرد. او در این لحظه اعلام کرد رحیم زهیوی در بازی برابر ماشین سازی، گلی که از روی نقطه کرنر به ثمر رسانده بود در نهایت، سازمان لیگ به نام وی ثبت کرد.

 

استقلال 2 سایپا 0

 

کنفرانس مربیان

 

علیرضا منصوریان: سیو مهدی رحمتی برای ما تاثیر فوق العاده ای داشت و ما به بازی برگشتیم و البته اگر کمی حرفه ای تر بودیم می توانستیم به گل های سه و چهار برسیم.

 

حسین فرکی: با هنرنمایی آقای رحمتی و بی هنری بازیکنان ما استقلال برنده شد اما حق ما در این بازی شکست نبود.

 

مصاحبه بازیکنان

 

فلاح زاده: به رختکن آمدیم همه حرف های حاج حسین راجع به حمله های ما بود و همه بازیکنان را تشویق به حمله روی دروازه استقلال و بازکردن دروازه این تیم کرد اما این اتفاق نیفتاد.

 

شاهعلیدوست: با درخشش آقای رحمتی موقعیت های ما گل نشد، البته همیشه می گویند تیمی که گل نزند گل می خورد و من حدس زدم با موقعیت هایی که ما از دست دادیم شاید دروازه مان باز شود.

 

 

منصوریان استقلالی به مانند منصوریان نفتی

*سرمربی استقلالی ها عملکردی به مانند آنچه در نفت داشت را در حال تکرار است، بررسی عملکرد علیرضا منصوریان در تیم استقلال نشان می دهد حتی نتایج گرفته شده توسط وی در شش هفته ابتدایی، به مانند لیگ قبلی و در تیم نفت است، پس از هفته های ابتدایی تیم های منصوریان اوج می گیرند و در نهایت با حضور در بالای جدول به کار خود خاتمه می دهند.

 

لیزر اندازی با خیال راحت

*نمایش فیلمی از ورزشگاه غذیر اهواز مرد لیزر انداز اهواز را به خوبی نشان داد، کسی هر هفته به راحتی به ورزشگاه می آید و با آرامش کار خود را انجام می دهد.

 

نفت تهران 2 ذوب آهن 1

 

کنفرانس مربیان

 

علی دایی: تیم برتر میدان ما بودیم وبه جز یکی دو موقعیت ذوبی ها دیگر فرصت چندانی روی دروازه ما نداشتند.

 

مجتبی حسینی: بازی در دست تیم ما بود، البته بازیکنان باید در زمان یک هیچ کار را تمام می کردند و گل های بعدی را می زدند اما با یک صحنه مشکوک در دقیقه 86 که من نمی دانم پنالتی بود یا خیر بازی به سود حریف شد.

 

بهترین عملکرد قاضی

 

*فردوسی پور در یک بررسی نشان داد آقای گل فعلی لیگ بهترین فصل فوتبالی خود را می گذراند، محمد قاضی با 6 گل زده بهترین فصل فوتبالی خود را در شش سال اخیر می گذراند.

 

 

کارشناسی داوری

 

مسعود مرادی در این قسمت به استودیو آمد و به بررسی داوری های مربوط به لیگ پرداخت.

 

تراکتورسازی – فولاد

 

*صحنه مشکوک برای تراکتورسازان را کارشناس برنامه پنالتی تشخیص نداد، همان طور که داور اعلام پنالتی نکرد.

*مرادی نیز خطای آقایی روی ناصری را پنالتی اعلام کرد.

 

صنعت نفت – ماشین سازی

 

*صحنه پنالتی روی بازیکن نفتی ها را مرادی نیز پنالتی تشخیص داد.

*صحنه مشکوک به پنالتی برای ماشین سازان را مرادی نیز تشخیص پنالتی نداد.

 

نفت تهران – ذوب آهن

 

*حرکت مهاجم ذوبی ها در ابتدای بازی را در زودتر زودن توپ خطای دو ضرب اعلام کرد.

*خطای هند مرتضی تبریزی در محوطه نفتی ها را خطا تشخیض داد.

*پنالتی نفتی ها در دقایق پایانی بازی، با اعلام مرادی صحیح اعلام شد.

 

یک فوتبالی دیگر درگذشت

 

*در این قسمت آیتمی از تشییع پیکر دکتر خانبانی، روانپزشک باشگاه پرسپولیس به پخش درآمد. عادل فردوسی پور ضمن اعلام تسلیت خود بابت درگذشت دکتر خانبانی، بابت درگذشت رضا رستمی، دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرآنلاین نیز اظهار تاسف کرد.

 

ای کاش اتفاقات دیگری در غدیر اهواز می افتاد

 

*پخش کلیپی در رابطه با بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس آیتم دیگر برنامه بود و در آن به رفتار نامناسب مسئولین در اسکان دادن به تماشاگران نوجوان و بیمار پرداخته شد. چند کودک سرطانی نتوانستند نیمه اول این بازی را به خوبی ببینند و در نیمه دوم از تونل بیرون آمدند تا روی سکوها بنشینند.

 

آرزو داشتم دروازه پرسپولیس را باز کنم

 

*اتفاق قشنگ پیش از بازی نیز در این آیتم به نمایش درآمد، کودک بیماری که از روی نقطه پنالتی دروازه بیرانوند را باز کرد و جام خود را از برانکو گرفت. این کودک سرطانی گفت آرزو داشتم روزی دروازه پرسپولیس را باز کنم و اکنون موفق شدم. در این قسمت فردوسی پور یادی از مرتضی آرمیده، کشتی گیر نوجوان کرد و آرزو کرد او هرچه سریعتر به تشک بازگردد.

 

پرسپولیس و شانس صفر درصدی در جریان بازی اخیر

 

*پرسپولیسی ها در همه بازی های خود بیشترین فرصت گلزنی را در جریان بازی به دست آورده است اما در بازی برابر استقلال خوزستان، فرصت های گلزنی این تیم صفر درصد بود. سرخ پوشان در دیدارهای گذشته خود بالای 60 درصد موقعیت های خود را در جریان بازی به دست آورده بودند.

 

استقلال خوزستان 1 پرسپولیس 1

 

پیش از نمایش صحنه های حساس بازی، گزارشی از هواداران خوزستانی پخش شد و سپس مصاحبه هایی از بازیکنان که از وضع بد مالی این باشگاه می نالیدند پخش شد.

 

کنفرانس مربیان

 

برانکو ایوانکوویچ: نیمه اول در اندازه پرسپولیس نبودیم اما در نیمه دوم توانستیم بازی خوبی ارائه دهیم و بازهم همان پرسپولیس همیشگی شویم.

 

سیدسیروس پورموسوی: بازی خوبی انجام دادیم، علیرغم شرایطی که داشتیم سعی کردیم دل مردم خوزستان را شاد کنیم و همین اتفاق هم افتاد اما با اشتباهات داوری نتوانستیم به پیروزی برسیم.

 

مصاحبه بازیکنان

 

محمد طیبی: ما مشکل مالی داریم و پولی دریافت نکردیم اما گفته اند چیزی نگوییم.

 

رحیم زهیوی: هرکسی که فوتبال می بیند می فهمد آن خطا روی من پنالتی بود، شادی گل من هم مربوط به کسانی بود به صفحه اجتماعی من می آمدند و به من فحاشی می کردند.

 

وحید شیخ ویسی: برخورد من با علیپور اتفاق افتاد اما آن توپ پنالتی نبود.

 

کارشناسی داوری

 

* مسعود مرادی در رابطه با خطای مشکوک روی زهیوی در نیمه اول گفت، تصمیم داور کاملا صحیح است چرا که مهاجم خوزستانی ها به وضوح شبیه سازی می کند. برخورد وجود دارد اما بازیکن خوزستانی خود را به زمین می اندارد.

* مرادی گل خوزستانی ها را نیز مردود اعلام کرد چرا که هند به دست آمده برای استقلالی های خوزستان، خطای هند نبوده و توپ به کمر بازیکن پرسپولیس برخورد کرده بود.

*پنالتی روی علیپور کاملا صحیح بود.

*خطای مشکوک روی علپیور توسط طیبی را مرادی پنالتی ندانست.

*مرادی گل پرسپولیسی ها را نیز مردود اعلام کرد، وی در این باره گفت خطای به دست آمده برای سرخ پوشان، اصلا خطا نبود تا این تیم بخواهد صاحب ضربه ایستگاهی شود.

 

سنگ و خون و اشک

 

*پخش فیلمی در رابطه با اتفاقات ورزشگاه وضعیت اسفناک هواداران مظلوم حاضر را نشان داد، آتش نشان ها و اورژانس نیز در این میان به رفتق و فتق امور مربوط به هواداران می پرداختند.

 

کاری از دست من برنمی آید

 

*مسئول هیات فوتبال خوزستان نیز روبروی دوربین قرار گرفت و تنها به اظهارتاسف در رابطه با اتفاقات پرداخت، وی عنوان کرد کاری از دست او برنمی آید و تنها می تواند این شرایط را مشاهده کند. طالقانی عنوان بهترین رئیس هیات فوتبال ایران را یدک می کشد، فردوسی پور در این قسمت عنوان کرد او از روز گذشته جواب تلفن خود را نمی دهد.

 

 

خوشبخت ترین مربی لیگ برتری مهاجری است

 

*از نود تا نود، آیتم دیگری بود که به پخش در آمد و در آن به داور و کمک داوری که در لیگ های دو و سه باعث نجات دو بازیکن از مرگ حتمی شدند پرداخته شد.

*برگی زر مدیرعامل جدید پدیده ای ها نیز عنوان کرد مهاجری خوشبخت ترین مربی لیگ برتری است زیرا مدیرعامل یاشگاه او را درک می کند.

*گلایه ذوبی ها از وضعیت چمن زمین تختی تهران، تقدیر تراکتوری ها از قلعه نویی به عنوان بهترین مربی ایرانی حاضر در برترین مربیان دنیا، سرمربیگری لیپی در تیم ملی چین، گلایه دایی از وضعیت مالی نفت، آغاز به کار مجدد پیروانی در فجرسپاسی، قضاوت فغانی در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و ... موضوعات دیگری بود که در این آیتم به آنها پرداخته شد.

 

بیش از 10 درصد از ورزشگاه را به استقلالی ها نمی دهیم

 

* فردوسی پور اعلام کرد مدیرعامل فولاد خوزستان طی نامه به مهدی تاج اعلام کرد این باشگاه در دیدار مقابل استقلال تهران بیش از 10 درصد از ورزشگاه را به هواداران حریف نمی دهد و در غیر این صورت هیچ مسئولیتی را در قبال اتفاقات احتمالی نمی پذیرد.

 

زهیوی؛ بازیکنی که باید به خود افتخار کند

 

*همزمان با درخشش مهاجم کاذب خوزستانی ها آیتم بعدی برنامه نود به آنالیز بازی رحیم زهیوی مربوط می شود، در این قسمت نوع بازی این مهاجم و تمام خصوصیت های مثبت بازی های او تشریح شد، رحیم زهیوی، بازیکن باهوشی که باید بابت نوع بازی هایش به خود افتاخر کند.

 

 

نمی دانم سنگ ها چطور به ورزشگاه آمد

 

عبدالکاظم طالقانی در نهایت پاسخگوی تلفن خود شد و در رابطه با وقایع ورزشگاه غذیر به صحبت پرداخت. در این لحظات فیلم هایی درباره وقایع اهواز نیز پخش می شد. رئیس هیات فوتبال استان خوزستان گفت:

 

*متاسفانه بعضی از هواداران باید خویشتن دار باشند و برخی رفتارها از آنها سرنزد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

*نیروی انتظامی باید تعداد بیشتری از نیروهای خود را در ورزشگاه می گماشت اما اینطور نشد.

*دور و اطراف ورزشگاه سنگ های زیادی وجود دارد که به ورزشگاه آورده می شود.

*سنگ های وارد شده در زمان بین بازی وارد شد چرا که از دید نیروهای انتظامی خارج بود.

*ورزشگاه گیت بازرسی دارد اما من نمی توانم بگویم چطور سنگ ها به زمین آمد.

*وظایف من شامل امکانات رسانه و بحث زمین چمن و برگزاری بدون مشکل بازی است.

*سال گذشته من به عنوان بهترین رئیس انتخاب نشدم بلکه هیات فوتبال آذربایجان شرقی به عنوان بهترین هیات انتخاب شد.

*250 صندلی شکسته شد و در خوشبینانه ترین حالت 500 شیء برنده و تیز در اختیار تماشاگران قرار گرفت.

*قبول دارم باید پیشامدها کمتر شود اما در نهایت همه باید دست به دست هم دهیم حتی تماشاگرانی که این مسائل را پیش می آروند، آیا آنها در منزل نیز عصبانی شوند تلویزیون را مس شکنند؟

*از همه دوستانی که صدمه دیده اند عذرخواهی می کنم.

*در جلسه بازی اعلام کرده بودم آقای تاج گفته اند اگر نیروهای بازدارنده نمی توانند کنترل کنند ما بازی ها را در اهواز برگزار نکنیم، انشالله در بازی پنجشنبه این اتفاقات نیفتد تا ما هم شرمنده نشویم.

 

 

از حق خودم می گذرم اما از بازیکنان، نه!

 

پورموسوی: باید در انتهای فصل قبل تسویه می کردیم اما این اتفاق نیفتاد، بازیکنان ما پیشنهادهای خوبی داشتند اما به عشق خوزستان ماندند؛ متاسفانه با یک و دو میلیارد مشکل مان حل نمی شود، بودجه ده میلیاردی تصویب شده بود، بازیکنان ما از قراردادهای میلیاردی گذشتند، بعد از بازی برابر ذوبی آهن اگر مشکل حل نشود می روم، از حق خودم می گذرم اما از حق بازیکنان نه.

بهمن روشنایی: وقتی به تبریز می رویم و بازیکنان گرمکن ندارند این تاسف برانگیز است، مشکلاتی اکنون در روند مالی تیم به وجود امده است اما انشالله به زودی به اتمام می رسد، پورموسوی از بازیکنان تیم حمایت می کند و امیدوارم مسئولین تیم هرچه سریعتر به داد تیم برسند تا مسائلی همچون جدایی پورموسوی اتفاق نیفتد.

 

... و بازهم وقایع اهواز

 

*دوربین نود، آیتم دیگر برنامه امشب بود که در آن به پخش فیلم های مردمی پرداخته می شد و جالب اینکه بازهم فیلم های مردمی مربوط به بازی اهواز از جمله خرد شیشه ماشین خبرنگار تهرانی و حضور تماشاگری با کلاه موتورسواری پخش شد.

 

سپاهان 2 سیاه جامگان 1

 

کنفرانس مربیان

 

فرهاد کاظمی: ما خیلی خوب نبودیم و بد بازی کردیم، این بیست درصد فوتبال ما هم نیست.

 

عبدالله ویسی: بازیکنان ما امروز به خوبی در زمین حاضر شدند و سه امتیاز خوب خانگی را کسب کردند به همه آنها تبریک می گویم.

 

احسان، موثر در هافبک

 

*بیان نکاتی درباره احسان حاج صفی قسمت اصلی حرف های فردوسی پور پس از نمایش بازی سپاهانی هاست، احسان حاج صفی در دو لیگ اخیر در 11 بازی به عنوان هافبک در زمین حاضر شد و توانست 7 گل به ثمر برساند اما در لیگ های قبلی در 67 بازی تنها 6 گل زده بود.

 

 

 

نمی توانید تیم داری کنید بروید

 

در این قسمت به دلیل مشکلات مالی ایجاد شده در تیم سیاه جامگان مصاحبه با بازیکنان این تیم پخش شد.

 

حسینی: مطمئن هستم در فوتبال محلات هم اینطور تیم داری نمی کنند، مگر می شود تیمی به همه بدهکار باشد. مگر قرار نبود تیم را بفروشند، اگر نمی توانند تیم داری کنند بروند اگر نه، بدهی ها را بدهند.

 

خانزاده: هیچکس پاسخگو نیست و تمام چک ها برگشت می خورد، چند بازیکن تیم ساک های شان در خانه من است، همه آنها لحظه به لحظه از این جا به آن جا نقل مکان می کنند.

 

سیف اللهی: به صورت فاجعه بازی دروغ گفته می شود. به من گفتند خانه بگیر و پول پیش من را خودشان گرفته اند و خرج کرده اند، صاحبخانه تماس گرفته می گوید می آید برای تخلیه خانه.

 

دقیقی: آقایان عباسی زحمت کشیده اند و تیم را به لیگ برتر آورده اند اما دیگر نمی توان با این وضعیت تیم داری کرد، اگر نمی توانند تیم را بفروشند، وضعیت بسیار بدی در این تیم داریم.

 

 

 

من، کمترین نقش را در صعود داشتم

 

فردوسی پور در تماسی ویدئویی با امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان ایران در رابطه با راهیابی به جام جهانی با او به گفتگوی کوتاهی پرداخت.

 

*تلاش بچه ها و دعای همه مردم بود که این اتفاق افتاد.

*ازبکستان ده دوره در جام جهانی حضور دارد.

*بازی این تیم را بارها با همکاران خود دیده بودیم و نقاط ضعف و قوت آنها را می دانستیم.

*روز پنجشنبه با تیم عربستان بازی داریم.

*کمترین نقش را من در این موفقیت داشتم، از همه همکارانم در تیم ملی، مربیان پایه در تیم های مختلف، اساتیدی که با آنها مشورت داشتم، آقای کی روش که اجازه بازی با تیم ملی بزرگسالان را داد ممنونم.

*تمام سعی مان را می کنیم با قهرمانی برگردیم.

 

 

 

صبا 0 گسترش فولاد 0

 

کنفرانس مطبوعاتی

 

فراز کمالوند: بیش از 5، 6 موقعیت گل صد در صد داشتیم اما بازیکنان مان نتوانستند استفاده کنند، ما یقینا مستحق پیروزی در این بازی بودبم.

 

صمد مرفاوی: ما مستحق پیروزی بودیم اما وقتی بازیکنان مان اخراج شدند مجبور شدیم دفاع کنیم.

 

پدیده 0 پیکان 0

 

کنفرانس مربیان

 

رضا مهاجری: موقعیت مهمی به دست آوردیم اما متاسفانه نتوانستیم از آنها استفاده کنیم، تلاش می کنیم اگر درست شد که هیچ، اگر نشد قطعا بازیکن جدید می آوریم.

 

مجید جلالی: ما توانستیم بازی را کاملا کنترل کنیم و در اختیار بگیریم اما هنوز به این فکر می کنم چطور بازیکن مان نتوانست از آن فرصت استثنایی استفاده کند.

 

حضور اروپایی ایرانی ها

 

در آیتم بعدی برنامه به بررسی وضعیت لژیونرها پرداخته شد و طی آن بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های مختلف اروپایی و آسیایی بررسی شذند، از بازی سردار در لیگ قهرمانان اروپا تا پاس های گل میلاد محمدی و رضا قوچان نژاد و البته ادامه نتایج آلمار.

 

 

کارشناسی داوری

 

سپاهان –  سیاه جامگان

 

*خطای هند مشهدی ها را مرادی درون محوطه دانست البته همان توپ درون دروازه این تیم قرار گرفت.

*خطای مشکوک روی بازیکن تیم سیاه جامگان پنالتی تشخیص داده شد.

*اما خطای مشکوک دوم روی بازیکن این تیم را مرادی خطا ندانست.

*خطای منجر به گل سیاه جامگان نیز اط نظر مرادی خطا نبود.

 

صبا – گسترش فولاد

 

*گل به ثمر رسیده توسط صبایی ها صحیح اعلام شد.

*دومین کارت زرد ابطحی درست تشخیص داده نشد.

*اخطار دوم به دیوسالار اما درست تشخیص داده شد.

 

صبا، خشن ترین تیم لیگ برتری

 

خشن ترین تیم های لیگ برتری نیز در این لحظه اعلام شد.

 

*صبا قم با 18 کارت زرد و 4 قرمز

*سیاه جامگان با 20 کارت زرد و 1 قرمز

*ماشین سازی با 16 کارت زرد و 2 قرمز

*تراکتورسازی با 8 کارت زرد و 0 قرمز

 

گزارشی از لیگ دسته اول

 

*در آیتم بعدی این برنامه به بررسی بازی های لیگ دسته اول پرداخته شد.

 

 

گزارشی از لیگ فوتسال

 

*لیگ برتر فوتسال در قسمت بعدی مورد بررسی قرار گرفت و حسین شمس و وحید شماسایی در رابطه با بازی جنجالی دانشگاه آزاد و تاسیسات دریایی به صحبت پرداختند.

 

 

در مورد سیاه جامگان سیاه نمایی شده است

 

فردوسی پور در آخرین آیتم برنامه امشب خود به سراغ علی هباسی مدیرعامل سیاه جامگان رفت و با او به گفتگو نشست:

*مردم و فوتبالی ها زرنگ هستند و همه چیز را متوجه می شوند.

*ما هم قبول داریم مشکلاتی داریم و می دانیم مسائلی به وجود آمده اما سیاه نمایی زیادی شده است.

*در بازی اخیر دستیاران آقای کاطمی تیم را هدایت می کنند.

*با خداداد عزیزی مذاکره کردیم و فردا به جمع بندی می رسیم.

*خداداد عزیزی در صورت حضور در این تیم به عنوان مدیر فنی به کار گرفته می شود.

*موضوع سیف اللهی اینگونه که این بازیکن عنوان کرد نبود.

*سیاه جامگان شش سال است که به وجود آمده و با تمام قوا در فوتبال حضور داشته است.

 

 

انتخاب مردم؛ ایجاد فرهنگ خانوادگی در ورزشگاه ها

 

در پایان نتایج مربوط به نظرسنجی برنامه اعلام شد و طی آن مردم با 6/42 درصد رای به خانوادگی کردن ورزشگاه ها دادند.

 

... و پایان

 

و در نهایت در ساعت 1:45 بامداد برنامه این هفته نود به پایان رسید.