اوباما در برنامه‌ای تلویزیونی ترامپ را به سخره گرفت

 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در برنامه‌ای تلویزیونی در شبکه‌ای بی‌سی، توییت‌های تند و نیشدار دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را به سخره گرفت. 

 

اوباما در این برنامه تلویزیونی با صدای بلند برخی از توییت‌هایی را که به گفته وی دونالد ترامپ از روی بدجنسی علیه وی منتشر کرده است، خواند. در یکی از این توئیت‌ها ترامپ گفته است همه مردم از باراک اوباما به عنوان بد‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا یاد خواهند کرد. اوباما در واکنش به این اظهارات با لحنی تمسخر آمیز گفت: «دست کم مردم از من به عنوان رئیس جمهور یاد خواهند کرد.» 

 

در این برنامه تلویزیونی، جیمی کیمل، مجری، نیز با اشاره تلویحی به اتهاماتی که دونالد ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات علیه اوباما و مسئولان حزب دموکرات مطرح کرده است، با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «باراک اوباما مجبور شده است تلاش‌های خود را برای تقلب در انتخابات برای دقایقی متوقف کند تا بتواند در این برنامه حضور یابد.» 

 

ترامپ از زمانی که هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی‌ها از او فاصله گرفته است، اتهامات خود را علیه دموکرات‌ها درباره تقلب در انتخابات تکرار می‌کند. ترامپ تاکید کرده است مسلما پیش و حتی در زمان برگزاری انتخابات تقلب‌های گسترده‌ای در آمریکا صورت می‌گیرد. 

 

اما این تاجر میلیاردر آمریکایی که برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری کشورش نامزد شده است در تائید اتهاماتی که به سیستم انتخاباتی آمریکا وارد کرده، اسناد و شواهدی ارائه نکرده است به همین علت شمار زیادی از مسئولان حزب جمهوری خواه خشم و عصبانیت خود را از مشاجره جدیدی که ترامپ در کارزار تبلیغاتی خود به راه انداخته است، پنهان نمی‌کنند. 

 

 دونالد ترامپ نیز با انتشار پیامهای تند در حساب توییتر خود از برخی از مسئولان بلندپایه حزب جمهوری خواه که به وی پشت کرده‌اند، انتقاد کرده و گفته است اکنون که بسیاری از مسئولان حزب جمهوری خواه از او رویگردان شده‌اند مصمم است به میل و اراده خود مبارزات تبلیغاتی‌اش را هدایت کند. 

 

اوباما در پاسخ به مجری این برنامه که از او پرسید آیا با دیدن قیافه دونالد ترامپ در تلویزیون خنده‌تان می‌گیرد، پاسخ داد: «غالب اوقات.» 

 

دوره دوم ریاست جمهوری اوباما بیستم ژانویه آینده به پایان می‌رسد و طبق قانون اساسی آمریکا وی اجازه ندارد برای سومین بار در انتخابات نامزد شود. اوباما در این برنامه تلویزیونی از این بابت ابراز رضایت کرد و با خنده گفت: «دیگر نمی‌توانم برای بار سوم نامزد ریاست جمهوری شوم اگر این کار را می‌کردم، همسرم از من طلاق می‌گرفت چرا که او سیاست را دوست ندارد.»