ایران جهت گیری ضد آمریکایی خود را تغییر نمی دهد

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز با حضور در پنجمین همایش ملی پدافند غیر عامل در محل سالن همایش های صدا و سیما اظهار داشت: شناخت زمان و تهدیدات سیالی که متناسب با افزایش توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف طراحی و اعمال می شود مقدمه برنامه ریزی راهبردی در حوزه پدافند غیرعامل است.

شمخانی با اشاره به ظرفیت های گسترده ای که تجربیات انقلاب اسلامی برای مقابله نرم با تهدیدات مختلف در اختیار ملت بزرگ ایران قرار داده است، اظهار داشت: دشمنان پس از مشاهده علائم روشنی از عدم عقب نشینی در پیشرفت های صنعت هسته ای علی رغم تحریم ها و ناتوانی در تحمیل جنگ به میز مذاکرات وارد شدند.

دریابان شمخانی با تشریح برنامه ریزی هدایت شده از توجه جهان اسلام به دشمنی رژیم صهیونیستی به سمت خونین کردن سرزمین های اسلامی با تروریسم خاطر نشان کرد: ملت ایران جهت گیری ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی خود را با موضوعات فرعی تغییر نخواهد داد.

وی افزود: تجارب گسترده مسئولان و مردم در پیش بینی و پیشگیری از آسیب ها و تهدیدات ناشی از دستاوردهای دفاعی منحصر به فرد است که در مقایسه با دیگر کشورها یک موقعیت ممتاز محسوب می شود و اعتراف به قدرت منطقه ای بودن ایران شاهدی بر این مسئله است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر رهبری و ولایت متمرکز در کشور، آن را تسهیل کننده ماموریت های پدافند غیر عامل دانست و عنوان داشت: نظم حاصل از اهداف متعالی مانند اسناد چشم انداز و پنج ساله نشان از نگاه به آینده و رو به پیشرفت داشتن کشور دارد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: سرمایه های اجتماعی کشور بایستی حفظ و مستحکم شوند و دشمنان نیز سعی دارند حلقه های این زنجیر مستحکم که مبنای قدرت جمهوری اسلامی است را تضعیف نماید.

شمخانی گفت: روندهایی از ابرقدرت نظامی تا قدرت نرم و هوشمند نشان می دهد مسیر مستحکم سازی نیز پیچیده و متناسب با شرایط متفاوت شده است و امروزه تهدیدات ناشی از قدرت نرم و هوشمند با قدرت وادارسازی قابل مرتفع شدن است.

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: محیط امنیتی و پرتهدید امروزه هرگز ما را بی نیاز از قدرت سخت نمی سازد و در مواقع لزوم بایستی از آن استفاده شود اما عمق قدرت ما در پیگیری راهبردهای نرم و سخت به صورت توأمان در عرصه های مختلف است.

وی افزود: بکارگیری ابزار تحریم، پشتیبانی از مخالفان و معاندان انقلاب اسلامی و حملات سایبری علیه ملت ایران برای وادار کردن به حرکت در مسیر نظام سلطه است و در مقابل دفاع غیرعامل بایستی با توانمندسازی راه مقابله با آن را در پیش بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پدافند غیر عامل را جزئی از دکترین مقاومت دانست و خاطر نشان کرد: امواج طوفنده که به دنبال تغییر نظم و ثبات هستند و واقعیت های مبتنی بر فطرت تاریخی ما که استواری و استحکام ساخت درونی ما را قوی نموده است با مقاومت قابل مهار هستند.

وی سه مولفه دکترین مقاومت را شامل ایستادگی و پایداری بر اصول، شناسایی و رفع حفره ها وتوسعه مستمر توانمندی ها و قابلیت ها در مسیر تکامل انقلاب اسلامی و تبدیل راهبردهای اجرایی در حوزه های علمی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی دانست و تاکید کرد: بستر برای تقویت پشتوانه های قدرت از جمله در تمامی حوزه ها با هدایت مقام معظم رهبری فراهم است و مقاومت و توسعه در کنار یکدیگر به پیش خواهد رفت.

علی شمخانی با برشماری برخی عرصه های مهم و راهبردی کشور از جمله در بستر امنیت ملی گفت: دفاع و مدیریت بحران کافی نیست بلکه بایستی با هوشمندی عرصه های جدیدتری مانند استحکام را به نحوی تقویت نماییم که از کنار تکانه های جهانی و منطقه ای به سادگی عبور و ضمن توسعه بتوانیم موقعیت استراتژیک خود را ارتقا دهیم.  

نماینده مقام معظم رهبری گفت: آینده درخشانی در پیش ملت ایران در سایه قیام مهدوی قرار دارد و پیروزی خود را جشن خواهد گرفت.