محمد پرورش در حضور وزیر محیط زیست و زیر ساخت هلند که از تصفیه خانه جلالیه و مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران بازدید می‌کرد با اشاره به اینکه شرکت آبفای تهران برای 14.5 میلیون جمعیت آب تأمین می‌کند، گفت: از نظر کیفیت آب تهران مثال زدنی است بطوریکه نیترات موجود در آب تهران کمتر از 20 ppm است.

پرورش با بیان اینکه برای انتقال آب به تهران  از پنج سد طالقان، کرج، لار، لتیان و ماملو که فاصله زیادی هم با تهران دارد انجام می‌شود، ادامه داد: مصرف آب تهران یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب است که از این عدد 750 میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی که اتفاقاً آب با کیفیتی است، تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: فاصله سد طالقان با تهران 100 کیلومتر است که آب آن وارد تصفیه خانه کَن شده که 8 متر مکعب بر ثانیه آب در آنجا تصفیه می‌شود.

وی افزود: سد کرج از تهران 50 کیلومتر فاصله دارد و آب آن وارد تصفیه خانه جلالیه می‌شود که 2.5 تا 8 متر مکعب بر ثانیه آب در آنجا تصفیه می‌شود.

به گفته وی، آب سد لار به تصفیه خانه سوهانک در شمال غرب تهران که 5 متر مکعب بر ثانیه آب را تصفیه کند می‌شود.

پرورش با اشاره به اینکه آب سد لتیان وارد تصفیه‌خانه 3 و 4 می‌شود و 8 متر مکعب بر ثانیه آب در آنجا تصفیه می‌شود، گفت: سد ماملو نیز با 45 کیلومتر فاصله از تهران 2.5 متر مکعب آب بر ثانیه آب تصفیه شده را وارد شهر تهران می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: در شهر تهران 500 حلقه چاه دارد که 30 درصد آب شهر را تأمین می‌کند و مابقی آب مورد نیاز از طریق اختلاط آب‌های سطحی و زیرزمینی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه از چاه‌های غیرمجاز اقدام به برداشت آب نمی‌شود و شرکت آب منطقه‌ای تهران اقدام به مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز می‌کند، اظهارداشت: بین شمال و جنوب تهران 800 متر اختلاف است پس برای جبران این اختلاف نیاز به ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ است پس برای این منظور با ایجاد 74 مخزن، آبرسانی تهران به صورت آنلاین کنترل می‌شود.

به گفته وی، تهران دارای 50 ایستگاه پمپاژ و هفت تصفیه خانه است و در حال حاضر نیز ذخیره آب قطعی یک میلیون و 188 هزار متر مکعب در این مخازن است که به صورت آنلاین کنترل می‌شود.

پرورش ادامه داد: استان تهران دارای 54 آزمایشگاه مجهز و پیشرفته دارد که یک آزمایشگاه مرجع و 6 آزمایشگاه تخصصی کیفیت آب تهران را کنترل می‌کند.

به گفته وی، مصرف آب تهران 30 هزار لیتر بر ثانیه است که این آمار در تابستان امسال به 50 هزار لیتر بر ثانیه رسیده بود.

پرورش خطاب به وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند که تمام اقدامات لازم برای ارائه آب با کیفیت در تهران انجام می‌شود و تنها جای بارش‌های هلند در تهران خالی است، گفت: سالانه هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد تا آب تهران با کیفیت باشد چرا که کیفیت آب تهران برای ما بسیار مهم است.