بلندترین برج ساخته شده جهان با اسباب‌بازی+تصاویر

چندی پیش گروهی از افراد موفق شدند با اسباب‌بازی‌های لِگو (Lego) پل سِوِرن انگلستان را که 1600 متر طول دارد، با مدل‌سازی واقعی به طول 31 متر بسازند و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی ثبت کنند. این بار ساخت برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان با اسباب‌بازی لِگو رکورد دیگری را به ثبت رساند.

 

بلندترین برج جهان که برج خلیفه نام دارد، با 163 طبقه و 830 متر ارتفاع در شهر دبی واقع شده است و هم‌اکنون گروهی از افراد با مدل‌سازی از روی آن، بلندترین بنای ساخته شده با اسباب‌بازی لِگو را به ارتفاع 17 متر ارایه کردند.

 

در این برج اسباب‌بازی از 439 هزار قطعه لِگو استفاده شد و ساخت این بنای عظیم بیش از 5 هزار ساعت زمان برد. وزن این ساختمان اسباب‌بازی بزرگ حدود یک تن محاسبه شد و برای آنکه رکورد جهانی زیباتر به نظر برسد، در آن از چراغ‌های LED استفاده شد تا شکل ظاهری آن کاملا شبیه برج خلیفه شود.

 

افرادی که به مرکز لِگولند دبی می‌روند، این روزها می‌توانند شاهد بلندترین برج ساخته شده با اسباب‌بازی لِگو باشند. این مرکز در پارک مینی‌لند دبی واقع شده است که البته مردم برای ورود به این مرکز می‌بایست 350 دِرهم امارات (معادل 68 دلار) بپردازند.