"جیل هارث،" آرایشگر معروف هنرمندان آمریکایی، نخستین زنی بود که پرده از سوءاستفاده جنسی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برداشت.  

 

تهدید مقابله به مثل از سوی نخستین زن افشاگر فساد اخلاقی ترامپ

 

جیل هارث درباره اظهارات ترامپ که گفته بود وقتی رئیس جمهور شود از تمام زنانی که وی را به فساد اخلاقی متهم کرده‌اند شکایت خواهد کرد، اظهار داشت: اگر ترامپ از من شکایت کند، من نیز شکایتی رسمی علیه او مطرح خواهم کرد. من از او بابت ضربات روحی و خسارات مالی که به من زده است شکایت خواهم کرد.

 

  جیل هارث فاش کرد ترامپ تلاش کرده بود در سال 1993 به او تجاوز کند. او در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت این حادثه در جریان دیدار او از قصر ترامپ در ژانویه آن سال روی داده است.

 

ترامپ، جیل هارث و دیگر زنانی که وی را به آزار جنسی متهم کرده بودند را "دروغگو" معرفی و تمام اتهامات را تکذیب کرد.

 

هارث در ادامه گفت: من عذرخواهی ترامپ را نمی‌پذیرم؛ اما واقعا باید به اعمال خود فکر کند. اگر شما مطلب جالبی برای گفتن ندارید پس بهتر است ساکت باشید! پس من را یک دروغگو خطاب قرار ندهید.

 

دونالد ترامپ کمپین انتخاباتی "هیلاری کلینتون،" رقیب دموکراتش، را به استخدام زنان برای طرح ادعاهایی علیه خودش متهم می‌کند.

 

ترامپ بابت نوار ویدیوئی از وی منتشر شد و در آن با الفاظی رکیک راجع به زنان صحبت کرده بود، معذرت‌خواهی کرد. همسر ترامپ برای دفاع از شوهرش گفته بود: او فقط حرف‌های پسرانه زده است!