روزانه 18 هزار کودک جان خود را از دست می‌دهند

محمد تقی حسینی در همایش رفاه اجتماعی نگاهی به گذشته و چشم‌اندازی به آینده، گفت: 17 اکتبر روز جهانی مقابله با فقر بود و امروز فقر به عنوان مهم‌ترین اولویت نهادهای بین‌المللی مطرح است پس باید فقر را کنار زد و بشریت را از دام فقر و جهل رها کرد.

وی ادامه داد: امروز فقر با فرصت‌ها، عدالت، آزادی، و کیفیت زندگی مرتبط شده به همین دلیل باید نگاهی همه جانبه به مقوله رفاه اجتماعی داشته باشیم.

قائم مقام وزیر رفاه در امور بین‌الملل گفت: دولت‌هایی در معرض شکنندگی قرار دارند که از درآمد متوسط برخوردار هستند و با وجود درآمد متوسط در معرض ناآرامی و عدم ثبات هستند و مهم‌ترین عامل در این میان توسعه نامتوازن و فقدان عدالت اجتماعی است.

حسینی با اشاره به اینکه یک توسعه متوازن به فرصت‌های برابر در تمام زمینه ها توجه دارد، گفت: مقوله‌هایی مانند حقوق معلولان و جلوگیری از مرگ و میر کودکان در رفاه اجتماعی از همین موضوعات است.

وی ادامه داد: روزانه 18 هزار کودک به دلایلی که قابل پیشگیری هم هستند، جان خود را از دست می‌دهند و اگر می‌خواهیم جهان باثباتی داشته باشیم باید به موضوع رفاه اجتماعی توجه کنیم.

قائم مقام وزیر رفاه در امور بین‌الملل گفت: کشور ما بیشترین توجه را به رفاه اجتماعی داشته و با ایده برابری و حمایت از همه اقشار، انقلاب کرده است و بیشترین هزینه را برای رفاه می‌کنیم و امروز با تدبیر دولت یازدهم هیچ ایرانی فاقد بیمه پایه درمانی نیست و در کنار هزینه‌های دولتی خیرین هم نقش اساسی بازی می‌کنند.