دانش آشتیانی با تشکل‌های معلمان دیدار کرد

فرج کمیجانی با اشاره به دیدار شب گذشته نمایندگان تشکل‌های معلمان با فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های معلمی دغدغه‌ها و مشکلات آموزش‌وپرورش را مطرح کردند و برنامه پیشنهادی آقای دانش‌آشتیانی برای وزارت آموزش وپرورش مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:‌ آقای آشتیانی تأکید داشت که در گام نخست باید با همراهی معلمان و رسانه‌ها مسئله آموزش‌وپرورش را به یک خواست ملی و دغدغه کشور تبدیل کرد تا با پشتوانه ارکان حاکمیت بتوان مشکلات این وزارتخانه را حل کرد.

این معلم با اشاره به تشریح برنامه‌های کوتاه مدت وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش در جلسه با نمایندگان تشکل‌های معلمی گفت: همکاری با مجلس درخصوص احکام مرتبط با ‌آموزش‌ و پرورش در برنامه ششم توسعه به منظور حصول اطمینان از لحاظ شدن جایگاه کلیدی و زیربنایی تعلیم و تربیت در برنامه ششم، سامان بخشیدن به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و بنگاه‌های وابسته و جذب منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و سایر معوقات چرا که برخی فرهنگیان بازنشسته از سال 93 تاکنون پاداش پایان خدمت دریافت نکرده‌اند، از جمله محورهای برنامه‌ کوتاه مدت بود.

کمیجانی ادامه داد:‌ تدوین لایحه رتبه‌بندی معلمان و ارائه آن به مجلس، بازبینی رویه‌های مدیریتی در نظام آموزش‌وپرورش و اصلاح آن براساس شاخص‌های اسلامی، علمی و مدیریتی، ایجاد ظرفیت قانونی برای افزایش حقوق و مزایای معلمان، رفع ابهام از برنامه هدایت تحصیلی و رفع مشکلات و نارسایی‌های اجرای آن در سال تحصیلی جاری و پیگیری افزایش سرانه پرداختی به مدارس از سایر برنامه‌های کوتاه مدت وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی تشکل‌های معلمان گفت:‌ بحث معیشت و منزلت فرهنگیان، ایجاد سازمان نظام معلمی، شایسته‌سالاری در آموزش‌وپرورش و ارتباط بیشتر وزیر با رسانه‌ها و معلمان به منظور بیان مشکلات آموزش‌وپرورش از جمله مطالبات تشکل‌های معلمی بود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش با تأکید بر پرهیز از سیاست‌زدگی در امر تعلیم و تربیت عنوان کرد: سیاست‌زدگی برای تعلیم و تربیت سم است و تنها معیار همکاری با من تعهد و تخصص و اعتقاد به برنامه‌های اعلام شده است.