به گزارش مهر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به همراه رئیس سازمان حج و زیارت به عیادت حادثهدیدگان این سانحه رفته بود، خطاب به آنها گفت: پزشک رابط ایرانی در بیمارستان حضور دارد و امکانات خوبی هم در اختیار شماست، پس نگران ادامه اعمال خود نباشید.

علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت پس از عیادت این حادثه‌دیدگان گفت: ‌ این سانحه، هشت زخمی داشت که البته پنج نفر از آن‌ها به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

به گفته‌ وی، سه زائر دیگر شامل پزشک و معین کاروان و یک زائر زن به دلیل شکستگی همچنان در بیمارستان ملک فهد مدینه، بستری و تحت درمان هستند.

لیالی گفت: براساس اظهار نظر پزشکان، این سه نفر نیز تا یکی دو روز آینده از بیمارستان ملک فهد مرخص می‌شوند و در صورت نیاز به ادامه‌ درمان، براساس تشخیص پزشکان، تحت نظر هیئت پزشکی در بیمارستان ایران در مدینه قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: هیچ حادثه‌ سنگینی متوجه‌ این زائران نشده است و حال همه‌ زائران این کاروان ایرانی خوب است.

همچنین قاضی‌عسکر درخواست کرد که تلفن همراهی در اختیار این حادثه‌دیدگان قرار دهند تا همراهان و بستگان خود را در ایران مطلع کنند.

درحال حاضر سه زائر زن ایرانی دیگر در بیمارستان ملک فهد مدینه بستری هستند که بر اثر افتادن از پله، سرخوردن و تصادف، دچار آسیب شدهاند که قاضیعسکر از آنها نیز عیادت کرد و ضمن آرزوی سلامتی برای آنها، گفت: نگران ادامه اعمالتان نباشید، امکانات لازم در اختیار شما قرار دارد. اگر مشکلی بود حتما آمبولانسی در اختیار شما قرار میدهیم تا بهراحتی به مکه منتقل شوید.