علیرضا ضیغمی مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی صبح امروز در مراسم تجلیل از كاركنان پالایشگاه آبادان كه با حضور وزیر نفت در ساختمان وزارت نفت برگزار شد گفت: پالایشگاه آبادان دارای دو پروژه بزرگ است كه یكی از آنها پروژه بهینهسازی و تثبت بنزینسازی و دیگری پروژه بنزینسازی است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: پروژه بنزین‌سازی حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و پروژه بهینه‌سازی و طرح تثبیت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از پروژه نوسازی پالایشگاه را‌ه‌اندازی شده و در یک ماه آینده این پروژه به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد اما پروژه بهینه‌سازی حداکثر تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید و ظرفیت تولید بنزین را سه میلیون لیتر دیگر افزایش می‌دهد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در گذشته بنزین سوپر از کشورهای خارجی وارد می‌کردیم و در این پالایشگاه مورد استفاده قرار می‌دادیم اما با راه‌اندازی این واحد بنزین‌سازی در پالایشگاه آبادان دیگر نیازی به واردات نیست.

ضیغمی اظهار کرد: بعد از اتمام این پروژه‌ها ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان به روزانه ۲۰ میلیون لیتر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای احداثو راه‌اندازی این واحدها هیچ مشکلی وجود نداشته اما حادثه‌ای را که در تاریخ سوم خرداد ماه شاهد آن بودیم به دلایل مسائل غیرفنی بود که رخ داد.

وی گفت: پیمانكارانی كه در این پروژه مشغول به كار بودند به صورت كنسرسیوم و EPC فعالیت میكردند و تاكنون نیز توانستهاند این پروژه را با موفقیت احداث كنند.