وزنه‌برداری بر هوش چه تاثیری دارد؟

 به نقل از ایندیپندنت، نتایج یک تحقیق جدید بر روی افرادی که دارای نشانه های اولیه اختلال "زوال عقل" هستند، نشان داد انجام ورزش وزنه برداری به طور منظم می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش هوش داشته باشد.

 

از گروهی از افراد 55 تا 86 سال، که دچار اختلال شناختی خفیف بودند، خواسته شد تا به طور مرتب ورزش وزنه برداری را به همراه تمرینات ذهنی انجام دهند. محققان اعلام کردند رابطه مشخصی میان افزایش قدرت بدنی و عملکرد بهتر مغز وجود دارد.

 

بر اساس یافته های محققان، انجام مرتب ورزش وزنه برداری می تواند به بهبود وضع سلامت نسل سالخورده نیز کمک کند. برآورد می شود تا پایان سال 2052، 135 میلیون نفر در جهان دچار اختلال زوال عقل شوند.

 

این تحقیق، که در مجله "انجمن طب سالمندان آمریکا" منتشر شد، جدیدترین پژوهش در حوزه ارتباط سلامت جسم و روح است. یکی از محققان دانشگاه سیدنی اظهار کرد: «هرچه افراد به لحاظ جسمی قوی تر شوند، مغز نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.»

 

همچنین تصاویر ام آر آی نشان می دهد اندازه قسمت های مشخصی از مغز، پس از انجام تمرینات وزنه برداری بزرگ تر خواهد شد. براساس یافته های این محققان، هر چه در انجام ورزش های استقامتی (مانند وزنه برداری) مبادرت ورزید، در سنین پیری از سلامت بیشتری برخورداری خواهید بود.