برنامه‌ها باید متناسب با به روز شدن جرم باشد

حمدباقر الفت در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سراسر کشور با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر روند رشد جرائم اظهار داشت: جرم به خصوص جرائم فضاهای مجازی همواره درحال رشد بوده و پنهان و آشکار می‌شود، از این رو برنامه‌ها باید متناسب با به روز شدن جرم باشد.

 

وی افزود: نتیجه تبعیت از برنامه‌ها و روش‌های ثابت و یا تکرار روش‌های گذشته، امر مطلوبی را در پی نخواهد داشت بنابراین بایستی نوآوری، خلاقیّت و ابتکار به عنوان راهبردهای اجرایی در همه فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

الفت با اشاره به اینکه امروزه ایجاد نظام‌ها مورد تأکید دولتمردان و سیاستگذاران کلان کشورهاست، اظهار داشت: بدون داشتن نظام‌های پیشگیری، کارمان بسیار سخت می‌شود که بایستی این اقدامات قانونمند باشد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه افزود: مرکز توجه قانون در جهان محاکم‌اند و این قاضیان هستند که مردان قانون‌اند که وجود قضات به قانون، صلابت و استواری و حیات می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه نقش محوری و توازن بخش دارد، اظهار داشت: ایفای نقش محوری و توازن بخش با حرکت خلاقانه ملازمه دارد؛ براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و راهبرد کلان نظام، نظام اسلامی موظف به ایفای نقش در تمدن جدید بشری است لذا از این رو با رویکرد اجتماعی نقش‌آفرین باشیم.

 

الفت چهار آسیب روند افزایشی طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی و اجتماعی را مورد توجه رهبری نظام، رؤسای قوای سه‌گانه و همه ارکان حاکمیّتی عنوان کرد و افزود: در سال آینده یکی از مباحث جدّی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، تمرکز بر این آسیب‌هاست.

 

گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان‌ها از صبح امروز در هتل پارس تبریز برگزار می‌شود.