پاسخگو نبودن برخی از مسئولان خطر فساد حکومت را بالا می‌برد

حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش "نقش امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با جریان نفوذ" که پیش از ظهر امروز در کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند مانع پرسش‌گری، نقد و اعتراض دیگران در حوزه‌های نابسامان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی وغیره شود.

وی با اشاره به اینکه همه باید در این زمینه مشارکت‌های لازم را داشته باشند، افزود: در جامعه‌ای که همه‌ نهادهای اجتماعی و مردمی به یک اندازه مسئول هستند همه حق اظهار نظر و پرسشگری و پاسخگویی دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه همه با‌هم برادر و خواهرند و باید همانطور که مراقب حق خودشان هستند مراقب حقوق، منابع و مسائل دیگران باشند، گفت: اجازه ورود و رخنه فساد در هیچ حکومتی داده نمی‌شود و امر به معروف و نهی از منکر در برابر فساد اقتصادی، اخلاقی، ظلم، ذلت، تسلیم، نابرابری، منکرات و ضد ارزش‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد ایستادگی می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: حق تفتیش در عقاید خصوصی دیگران درست نیست و سرک کشیدن در حریم خصوصی دیگران برای اثبات امر به معروف و نهی از منکر اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه آخرین دستاورد سیستم‌های مدنی لیبرال دمکرات، شعار، آرزوها و از این نوع مسائل در مطالباتشان است، گفت: دولت‌ها برای امر به معروف و نهی از منکر باید قانون بنویسند و نباید اگر ظلمی دیده شود بترسند و چیزی نگویند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بسترسازی لازم برای پرسشگری به وجود آید، عنوان کرد: وظیفه حکومت است که نهادسازی و ساختارسازی برای امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد و این امر برای هیچکس استثناء ندارد.

وی با توجه به اینکه رهبری بسیار انتقادپذیر هستند و انتقادها را با لبخند و رویی خوش جواب می‌دهند، در صورتی که بعضی از مسئولان این ظرفیت را ندارند، گفت: مسئولان باید جوابگو باشند که این موضوع وظیفه اسلامی به‌شمار می‌رود و در غیر این‌صورت خطر فساد حکومت را تهدید و رواج فساد در جامعه را بالا می‌برد.

رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان تمام مسائل کشور و بین‌الملل باشند، ادامه داد: باید اطلاع عمومی به مردم داده شود زیرا اگر این اطلاعات به مردم داده نشود و پاسخگویی وجود نداشته باشد، مردم از نظام فاصله می‌گیرند و در این صورت حکومت 5سال هم دوام نمی‌آورد چراکه اسلام دشمنان زیادی دارد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: نفوذ در سنین کودکی رخ می‌دهد،  این نفوذ در سبک زندگی دیده می‌شود که می‌توان این نفوذ را به عنوان محبوب‌کردن یک عروسک در سنین کودکی نشان داد.

وی با توجه به اینکه جوانان بیشتر به‌دنبال نیازهای خود مانند خاص دیده شدن، مدگرایی و نمادگرایی می‌روند، گفت: دشمنان از این روحیه استفاده می‌کنند و انواع نمادها و مدها را برای جوانان و نوجوانان به وجود می‌آورند و بعد از  اینکه این مسئله جزو هویت آن‌ها شد به آنها می‌گویند که پشت این نمادها چه حقیقتی وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به این موضوع عنوان کرد: بهترین روش برای مبارزه با این نمادهای غیراسلامی، طراحی مدها و نمادهای درست و برشمردن اندیشه‌های توحیدی سازگار است و  این امر وظیفه حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها است.