2500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند

جلسه بررسی مسائل ومشکلات اداره بهزیستی شهرستان نیر با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی استان اردبیل در محل فرمانداری تشکیل شد.

 

در این جلسه ستاری مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به اهمیت بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی وعشایری اشاره کرد و گفت: دو هزار و500 نفر از زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که کلیه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه به راه اندازی مهد کودک در روستاهای استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا 300 واحد مهد کودک روستایی وعشایری وجود دارد که بالغ بر 8 هزار و 500 نفر کودک از خدمات این مهد کودک ها بهره مند می شوند.

 

ستاری در ادامه به کمک هزینه ساخت مسکن به خانواده های دارای حداقل دو معلول اشاره کرد و افزود: در روستاها 18 میلیون تومان و در شهر 30 میلیون تومان کمک هزینه ساخت یا خرید مسکن به خانواده های دارای دومعلول تعلق میگیرد.

 

وی همچنین گفت: به کارفرمایانی که نسبت به اشتغال جامعه هدف اقدام نمایند حق بیمه سهم کارفرما، تسهیلات 15 میلیون تومانی و یا برای معلولین تا 50 درصد حداقل حقوق فرد می توانند استفاده نمایند.

 

ستاری در ادامه به خدمات حوزه توانبخشی هم اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینه کاشت حلزون برای متقاضیان، تحویل وسایل کمک توانبخشی به کلیه افراد متقاضی، اجرای موفق طرح سی. بی. آر درمناطق روستایی و ارائه کلیه خدمات توانبخشی به افراد شناسایی شده و پرداخت صددرصد شهریه دانشجویان معلول شاغل در دانشگاههای غیر دولتی از جمله خدمات تعلق گرفته در حوزه توابخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل می باشد.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در ادامه از کسب رتبه سوم کمیته مناسب سازی استان اردبیل در سطح کشور خبر داد گفت: جهت مناسب سازی ادارات و نهادهای دولتی برنامه ریزی مدون وخاصی را تدارک دیده ایم.

 

در این جلسه احمدی فرماندار شهرستان نیر هم با قدردانی از زحمات بهزیستی استان و شهرستان در راستای خدمات رسانی به معلولین و مددجویان این اداره، از راه اندازی مهدکودک های روستایی در شهرستان خبر داد.