هلند از همکاری با ایران در زمینه‌های صنعتی و دریایی استقبال می‌کند

ملانی شولتزفان هیگن عصر امروز در فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هفته است که به همراه هیأت بزرگی از نیروهای متخصص و فعالان اقتصادی کشور هلند و به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه به ایران سفر کرده‌ایم تا راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری، آب، توسعه بندری و ... را با ایران مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی افزود: موقعیت ایران در منطقه خلیج فارس یک ظرفیت بسیار مهم است که می‌توانیم راه‌های همکاری‌های مشترک را با هم بررسی و ارزیابی کنیم و هلند آماده است تا با ایران در زمینه‌های مختلف صنعتی و دریایی همکاری کند.

وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند با بیان اینکه از زیبایی‌های ایران و شهر بندرعباس و جزایر ایران بسیار شنیده است، عنوان کرد: این سفر فرصت بسیار خوبی است که با این ظرفیت‌ها از نزدیک آشنا شویم و فعالان اقتصادی و متخصصانی که همراه من هستند، در این سفر از طریق رایزنی با مسؤولان ایرانی و هرمزگانی راه‌های همکاری‌های دوجانبه را بررسی خواهد کرد.

ملانی شولتزفان با بیان اینکه موقعیت ایران فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، اضافه کرد: در سفر به بندرعباس زمینه‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل، بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی را بررسی خواهیم کرد و از زیرساخت‌های استان هرمزگان نیز بازدید می‌کنیم.