فضای مجازی یک فرصت است

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی، سه شنبه در همایش 'روحانی انقلابی، وابستگی ها و رسالت ها' در تربت حیدریه افزود: بر این اساس کارگروهی با 11 رشته تخصصی در حوزه مجازی تشکیل داده و آموزش روحانیان را در این خصوص آغاز کرده ایم.

وی گفت: همچنین با ایجاد چند پایگاه اینترنتی در حوزه های مختلف تخصصی و مرتبط به علوم حوزوی، زمینه ای را فراهم کرده ایم تا نخبگان روحانی به شبهات و مسائل مطرح شده از سوی نحله های مختلف فکری، پاسخ دهند.

وی چهار وظیفه اصلی و اساسی روحانیان در شرایط کنونی را دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب، دفاع از ارزشها و عقاید دینی و نیز حفظ اصل تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی دانست.

محمدی شاهرودی اظهار کرد: امروز دشمن در بستر فضای مجازی به دنبال از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی مردم است و ما وظیفه داریم با تجهیز خود به دانش روز در مقام دفاع و مقابله برآییم.

وی افزود: برخی افراد افکار عمومی را منحرف کرده و انقلابیون را مخالف تعامل با دنیا جلوه می دهند و این در حالی است که انقلاب اسلامی، طبق سند چشم انداز و بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، به جز رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، آماده تعامل با همه جهان است.

محمدی شاهرودی گفت: انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است و اگر بنا باشد این انقلاب حفظ شود، باید از حضور حوزه های علمیه در عرصه های مختلف دفاع کرد.

وی افزود: هجمه هایی که امروز به دین و ارزشهای انقلابی می شود، با آنچه که در زمان حضرت امام (ره) می شد، تفاوت های بسیار دارد که عبور از آن مستلزم آگاهی بخشی اعتقادی و همچنین بصیرت دینی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی ریشه در اعتقادات و باورهای ارزشی دارد که نمادهای آن عاشورا، مهدویت، مساجد و بقاع متبرکه است، گفت: دشمن تلاش دارد این نمادها و باورهای دینی را تخریب کند که اگر اگر این باورها از بین برود، دیگر از اسلام ناب محمدی(ص) اثری نخواهد ماند.

وی حوزه علمیه انقلابی را مستلزم داشتن مبانی و اهداف انقلابی دانست و افزود: حوزه علمیه ساختاری نظام مند و مجموعه ای از فضاسازی محیط منطبق بر مبانی انقلاب اسلامی است که اگر متون و ساختار آن بدون داشتن روحیه انقلابی تدوین شده باشد، به بیراهه خواهد رفت.

محمدی شاهرودی یکی از شاخصه های مهم انقلابی گری را پایبندی به ارزشهای انقلاب دانست و گفت: برخی افراد در کشور بین مبانی انقلاب و اسلام تفکیک قائل شده و معتقدند انقلاب گذشته و باید 'حال' را دریافت و این در حالی است که امروز دفاع از انقلاب و اسلام با هم عجین شده و لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی، صیانت و پاسداری از ارزشهای ناب انقلاب اسلامی است.

همایش 'روحانی انقلابی، وابستگی ها و رسالت ها' با حضور طلاب و روحانیان شهرستان های تربت حیدریه، گناباد، کاخک، بجستان، چمن آباد، مه ولات، زاوه و رشتخوار در تالار اجتماعات بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه برگزار شد.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.