۲۵درصد روحانیان کشور فاقد مسکن هستند

حجت الاسلام محمدهادی اکبری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات روحانیان استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن اشاره به وجود ۱۲۰هزار روحانی در کشور، ابراز داشت: تنها ۱۰درصد این روحانیان در مشاغل دولتی و اداری مشغول و مابقی به امور تبلیغی می پردازند که از لحاظ  اقتصادی بعضا دچار مشکل هستند.

وی افزود: از میان روحانیان حاضر در کشور ۲۳هزار طلبه جوان متاهل در اولویت خانه دار شدن هستند که قریب به ۲۷هزار نفر آنها را طلاب شیعه و مابقی را اهل تسنن شکل می دهند که می بایست برای مسکن این افراد برنامه ریزی کرد.

مسئول موسسه پیگیری مسکن طلاب و روحانیان کشور با اشاره به تحویل دوهزار و ۵۰۰واحد مسکونی به طلاب در سال جاری، گفت: ۸۰هزار مسکن فاقد مالک در کشور وجود دارد که طی رایزنی های صورت گرفته ۱۰هزار واحد آن به روحانیان تعلق گرفته اما تا کنون تنها دوهزار و ۵۰۰روحانی خانه های خود را تحویل گرفته اند و مابقی در انتظار خانه دار شدن هستند.

اکبری با اشاره به اینکه ۲۶۲روحانی فاقد مسکن و عمدتا جوان در استان سمنان شناسایی شده اند، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم برای این روحانیان اقدامی صورت دهیم اما موقتا پنج میلیون تومان از ۱۵میلیون تومان تسهیلات ابتدایی مسکن مهر را می توانیم به صورت بلاعوض از سوی موسسه مسکن روحانیان کشور به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان در جای جای ایران اسلامی بتوانیم در راستای رفع مشکل مسکن روحانیان اهتمام داشته باشیم.

مسئول موسسه پیگیری مسکن طلاب و روحانیان کشور همچنین از تمهیدات صورت گرفته برای مسکن طلاب در ماه های اخیر خبر داد و ابراز داشت: اساتید حوزه، طلاب نخبه و ممتازان حوزه می توانند از خدمات ارائه مسکن بهره مند شوند اما این خانه ها به طلاب مجرد و اهل سنت تعلق نخواهد گرفت.

اکبری  در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود روحانی اشاره کرد و گفت: امروز در تهران به ازای هر یک هزار و ۷۰۰نفر یک روحانی وجود دارد و در قم به ازای هر ۳۴نفر یک روحانی این نشان می دهد که در برخی شهرها وضعیت کمبود روحانی مهم تلقی می شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان به ازای هر ۶۰۰نفر یک روحانی وجود دارد، ابراز داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته میانگین حقوق یک مبلغ که در امور تبلیغی مشغول است تنها ۴۰۰هزار تومان در ماه می شود لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود که زحمت های این قشر تاثیرگذار جامعه به خوبی دیده شود.