به گزارش فارس، عباس اسدروز افزود: این گوی شناور ۲۵۰ هزار تنی برای نخستین بار به بیرون دریا هدایت شده،بزرگترین SBM خارگ است و تعمیرات اساسی آن که تعویض تمامی قطعات متحرک گوی را دربرمی گیرد، حداکثر تا سه ماه آینده پایان می یابد.
وی با بیان اینکه نفتکش­ها می توانند همزمان ۲ نوع نفت خام سبک و سنگین را از این گوی شناور بارگیری کنند، تصریح کرد: زمانی که اسکله های بارگیری و صادرات نفت پایانه نفتی خارگ در حال تعمیر اساسی هستند و یا زمانی که کالا و قطعات مورد نیاز اسکله ها فراهم نیست، از این گوی های شناور به عنوان جایگزینی برای بارگیری و صادرات نفت خام استفاده می شود.
اسدروز، جزیره خارگ را بزرگ ترین مرکز صادرات نفت خام کشور خواند و گفت: امکان ذخیره سازی و صادرات نفت، ارتفاعات مناسب برای احداثمخازن نفتی و نزدیکی به مبادی تولید نفت خام، از مهم ترین ویژگی هایی است که موقعیت ممتازی را برای این جزیره رقم زده است.
وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از سواحل عمیق نیز از جمله مزیت های طبیعی این جزیره استراتژیک به شمار می رود که این مزیت، ایجاد پهلوگاه برای بارگیری نفتکش ها را در جزیره خارگ امکان پذیر کرده است.
بر اساس این گزارش، شرکت پایانه های نفتی ایران سازمانی عملیاتی- تخصصی و حرفه ای است که در حوزه های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام مواد نفتی و میعانات گازی فعالیت می کند.