به گزارش مهر، اعدام در قوانین کیفری و جزائی جمهوری اسلامی ایران برپایه عدل و حدود شرعی و قانونی تعریف شده که مورد تائید فقها، حقوقدانان، کارشناسان، صاحبنظران و حتی عموم مردم است و این قوانین بیش از ۳۰ سال در ایران در حال اجرا است.

در این قوانین عدالت به نحوی تعریف شده است که هر کس بخواهد به حیات و زندگی اجتماعی و اقتصادی مومنان و شهروندان تعرض کند به اشد مجازات محکوم می شود. به عنوان نمونه در این قوانین محتکران موادغذایی در صورت سه بارتکرار جرم به حبس ابد یا اعدام محکوم می شوند و یا هرگونه تقلب در تولید دارو که منجر به فوت بیمار شود متهم با تشخیص دادگاه اعدام می شود. همچنین جعل و توزیع اسکناس جعلی با علم ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مفسدین فی الارض که به صورت گروهی یا باندی اقدام به کلاهبرداری و اختلاس نمایند، فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر، متجاوزان به عنف و قاتلان و بسیاری از جرائم خطرناک و خشن در نهایت با تشخیص قاضی حکم اعدام در انتظارشان است.

سرعت عمل در شناسایی و بررسی جرائم خطرناک و تشکیل به موقع دادگاه و صدور رای موجب شده است در چندماهه اخیر شاهد اعدام شهلا جاهد به جرم قتل نفس، اعدام قاتل روح الله داداشی به جرم قتل نفس و محاربه، اعدام قاتل پرونده میدان کاج به جرم قتل نفس و محاربه، اعدام قاتل پرونده قتل در پل مدیریت، اعدام قاتل دکتر سرابی، اعدام چندین قاچاقچی مواد مخدر در استانهای کشور و اعدام متجاوزان به عنف حادثه خمینی شهر اصفهان باشیم که نشان دهنده عزم نیروی انتظامی و دستگاه قضا برای حفظ ثبات و امنیت در جامعه است. ضمن اینکه این اقدامات مورد استقبال و تشویق مردم ایران نیز قرار گرفته است.

ولی در این میان رسانه های بیگانه با برافراشتن پرچم حقوق بشری، اعدامهای اخیر در ایران را محکوم کرده و خواهان آزادی متهمان شده اند. به عنوان مثال در پرونده خانم سکینه آشتیانی که متهمه به جرم زنای محسنه و قتل عمد دستگیر و زندانی شده بود رسانه هایی مانند بی بی سی، صدای آمریکا، العربیه و سی ان ان چنان معرکه ای به راه انداختند که انگار این متهم هیچگونه جرمی مرتکب نشده و دستگاه قضائی ایران فردی بیگناه را محاکمه خواهد کرد.

اعتراض " بی بی سی فارسی " به اعدام متجاوزان خمینی شهر

این سناریوی رسانه های انگلیسی و آمریکایی آنقدر نخ نما شده که امروز به جای تاثیر گذاری بیشتر به مزاح و طنز شباهت دارد. به عنوان مثال اعدام چهار نفر از قاتلان حادثه خمینی شهر اصفهان که به جرم تجاوز به عنف با حکم دادگاه به عنوان مفسد فی الارض تشخیص داده شده اند دستاویزی برای رسانه بی بی سی فارسی قرار گرفته و این اعدام را محکوم کردند. محکومیت رسانه انگلیسی بدین معناست که نباید قوه قضائیه ایران مجرمان خطرناک و متجاوزان به عنف را اعدام کند. البته این ادعا از زبان رسانه بی بی سی فارسی که چندی پیش تشت رسوایی اخلاقی مجریانش به زمین افتاد زیاد دور از ذهن نیست.

در صورت تعریف بی بی سی از عملکرد ایران باید به کارمان شک کرد

سید مرتضی بختیاری وزیردادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به جوسازی ها و هجمه رسانه های غربی در پی اجرای حکم اعدامهای اخیر گفت: این اقدامات کار اول و آخر رسانه بی بی سی نسیت. این رسانه و رسانه های همسوی آن منتظرند تا هر قدم موفقی را که جمهوری اسلامی ایران بر می دارد و موجب سلامت و سازندگی جامعه می شود زیر سوال ببرند و به نوعی تخریب کنند.
وی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام به ما آموختند که هر وقت آمریکا و انگلیس و کشورهای استعمارگر از ما تعریف کردند باید به کارمان شک کنیم و امروز هم که حکم اعدام متجاوزان به عنف اجرا شده این رسانه ها به نام حقوق بشر جوسازیها را آغاز کرده اند و این یعنی اینکه کارمان درست بوده است.