به گزارش فارس، مهدی سعادتی در حاشیه سفر به مازندران و شرکت در همایش محرومیتزدایی شهرستان بابل اظهار داشت: حداقل تا پایان آبان ماه ورود برنجهای خارجی به داخل کشور ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد میشود.
وی خاطرنشان کرد: برای دستگاه‌های خدماتی و رفاهی نیز مصوب شده از برنج ایرانی و شمالی استفاده کنند.
استاندار گیلان بیان داشت: کشور ما با ۷۰۰ هزار تن تولیدی با کمبود برنج مواجه است که با تدابیری که در سازمان تحقیقات برنج در گیلان انجام شده است بذر جدیدی در گیلان مورد آزمایش قرار گرفت که میزان تولید برنج را از سه تا چهار تن در هکتار به هشت تا ۱۲ تن در هکتار افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش کشت آن در گیلان و مازندران که ۸۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کنند در تولید برنج به خودکفایی رسیده و از واردات برنج خارجی بی‌نیاز شویم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، طرح ۳۰ شب و ۳۰ مسجد را گامی موثر در فرهنگ‌سازی و سلامت جامعه برشمرد و افزود: دستاورد مهم این طرح نمونه و بسیار ارزشمند در سال جهاد اقتصادی به جا گذاشتن کاری ماندگار برای سلامت جامعه و برداشتن بار بزرگی از دوش مردم بوده چرا که ۲ هزار نفر زیرپوشش این طرح به صورت رایگان ویزیت شدند.
سعادتی گفت: توجه و خدمت به مردم کاری ماندگار برای پزشکانی بود که در این طرح از خواب و استراحت خود گذشته تا با حضور در مساجد زکات علم خود را بپردازند چراکه اقشار جامعه پزشکی ما چه در جنگ تحمیلی و چه در دوران جهاد اقتصادی به وظیفه خود که رساندن جامعه به قله موفقیت است نقش ارزنده‌ای داشتند.
وی متذکر شد: امیدواریم این طرح ارزنده دانشگاه علوم پزشکی بابل که از سوی جامعه بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بابل شکل گرفته است در سطح ملی تداوم یابد و ما شاهد اجرای آن به ویژه در مناطق محروم کوهپایه‌ای و جنگلی کشور باشیم.
سعادتی از اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد در استان گیلان خبر داد و اذعان داشت: با توجه به اینکه این طرح یکی از طرحهای موفق کشور برای محرومیتزدایی و کمک به افراد نیازمند بوده است کمک میکنم این طرح بهزودی در استان گیلان اجرایی شود.