به گزارش فارس، علیمحمد مختاری امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین نمایشگاه گل و گیاه از بیست و هفتم آبان خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا اول آبان ادامه دارد و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شهروندان میتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: بیش از ۱۵۰ تولید کننده داخلی در این نمایشگاه حضور دارند و همچنین در جنب این نمایشگاه ۱۲۰ غرفه عرضه مستقیم گل دارد.

وی اضافه کرد: قیمت در نمایشگاه ۳۰ درصد پائین‌تر از بازار است.

مختاری در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ کلینک گل در تهران داریم تا پایان سال ۹۲ این کلینیک‌ها به ۱۲۳ کلینک می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز در حال حاضر برای هر نفر ۱۳ متر است گفت: تا پایان سال ۹۱ این سرانه به ۱۵ متر می‌رسد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال‌هآی آتی به ۲۵ متر خواهیم رسد.

مختباری با بیان اینکه باغات تهران شناسنامه‌دار شده‌اند گفت: ظرف ۴ تا ۵ ماه آینده باغ ایرانی که در شمال دانشگاه الزهرا(س) قرار دارد افتتاح و آماده بهره‌برداری میشود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: حدود ۲۰ درصد درختان تهران شناسنامه‌دار شدند.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص باغهای کن گفت: در دستور کار قرار دارد که این کارها تملک و به فضای سبز تبدیل شود.

مختاری با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۰ در بدنه بزرگراه‌ها گلکاری می‌شود هیچ بزرگراهی را بدن گلکاری نخواهید دید مگر اینکه بزرگراه تازه تاسیس باشد.

وی در خصوص ساماندهی درختان خیابان ولی‌عصر گفت: مشاور برای این کار در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: درخت با بن‌های قوی در بین درختان خیابان ولی‌عصر کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه از چهارراه ولی‌عصر تا ونک برخی از درختان صدمه دیده‌اند گفت: این صدمه دیدن مربوط به گذشته است آن به به دلیل وجود کانال‌هایی که در این مسیر ایجاد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از درختان خیابان ولی‌عصر دچار مشکل هستند گفت: طی بررسی‌های انجام شده ۳ درصد از این درختان بیماری بوده که برخی از آنها تیمار شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه در هزار و ۵۴۰ اصله درخت خیابان ولیعصر نوارهایی زدهاند گفت: این کار به صورت پایلوت است تا بیماریها را شناسایی کنیم و در صورتی که جواب مثبت دریافت کنیم برای این درختان اتفاق بیفتد.