به گزارش تعامل،چندی پیش پس از خبر تعامل مبنی بر فعاليتهاي بهاييان در پوشش دپارتمان روانشناسي يک موسسه غيرقانوني حجتالاسلاموالمسلمين حيدر مصلحي (وزیر اطلاعات)در حاشيه جلسه هیئت دولت خبر از شناسایی این گروه داد و گفت: بهائيت يك دانشگاه مجازي راهاندازي كرده بود و در قالب آن موسسه فعاليت ميكرد كه موسسه مذكور شناسايي شد و با توجه به فعاليتهاي ترويج و تبليغ بهاييت، دستگير شدند.


اما اخیرا و پس از اقدامات قابل تقدیر سربازان گمنام امام زمان(عج) تشکیلات مرکزی فرقه ضاله بهائیت موسوم به بیت العدل مستقر در فلسطین اشغالی، به تشکیلات بهائیت در ایران دستور داده است که فعالیت دانشگاه … به صورت داخلی حفظ گردد.

قبل از طرح اینترنتی استاد و دانشجو که در آن بهاییان به طور مجازی آموزش می بینند، به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه غیر قانونی …، در جامعه بهائیت ایران عناصر بهائی که تحصیلات دانشگاهی در قبل از انقلاب را داشته‌اند به عنوان استاد به دانشجویان بهائی در منزل و بعضاً در اماکن متعلق به بهائیت دروس رشته‌های محدودی را تدریس می‌نمودند. دانشجویان بهائی به مسئولان خویش درباره مسائل مختلف از جمله عدم آشنایی اساتید با علوم جدید و بدور ماندن آنان از تحصیل و… اعتراض کرده و مسئولین به ناچار طرح استاد اینترنتی که در خارج از کشور بسر می برند روی آوردن

بعد از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های امنیتی ؛ به دستور بيتالعدل صرفاً براي حفظ دانشگاه... و عدم خروج جوانان بهائي از كشور داشنجويان بهائي گروههاي چندين نفره تشكيل و مجددا از اساتيد قديمي براي تدريس دروس دانشگاهي استفاده می کنند.