اصغر فرهادی بهترین کارگردان سال خاورمیانه شد

به گزارش فارس، جشنواره بینالمللی فیلم ابوظبی اعلام کرد به اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین کارگردان خاورمیانه برای سال جاری را اهدا خواهد کرد.

این جشنواره اعلام کرده است این جایزه را که توسط مجله ورایتی آمریکا حمایت می‌شود روز پنجشنبه آینده به فرهادی خواهد داد تا وی چهارمین کارگردانی شود که این مقام را دریافت می‌کند.

به گزارش فارس انتخاب فرهادی از سوی جشنواره ضدایرانی ابوظبی و مجله آمریکایی ورایتی سوالات بسیاری را در اذهان دوست داران سینمای ملی و انقلابی ایران بر می‌انگیزد.

برپایه این گزارش، جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در اقدامی مشابه جشنواره فیلم بیروت علیه ایران، از بهمن قبادی به عنوان داور بخش «افق‌های نو» و از «فاطمه معتمدآریا» به عنوان داور بخش کم‌اهمیت «نت‌پک» استفاده کرده است.

همچنین این جشنواره برای نخستین بار شاهد فیلمی بلند به نام «گل‌های شرارت» ساخته «دیوید دوسا» خواهد بود که در آن داستان عشق نامانوس یک جوان فرانسوی الجزایری‌تبار و دختری ایرانی را به تصویر می‌کشد که اشاراتی به فتنه ۸۸ دارد و سعی می‌کند نیم‌نگاهی به آنچه نبود آزادی در جهان اسلام و به‌ویژه ایران می‌خواند داشته باشد.

در این جشنواره همچنین فیلم ضدایرانی مرغ با آلو ساخته مرجان ساتراپی فرصت شرکت یافته است که در این فیلم نیز کارگردان نشان میدهد ایران کشوری سراسر غمگین با مردمی افسرده و ناامید است که باید بمانند و بسوزند و بسازند که در نهایت برخی نیز خودکشی میکنند.