به گزارش فارس، حمیدرضا حاجیبابایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانشآموزی که امروز در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه کتابهای درسی و ساعات درسی با کیفیت فعلی را قبول ندارم و معتقدم باید اصلاح شود، اظهار داشت: این حجم کتابها و این نوع نگاه به مدرسه و معلم را چندان نمیپسندم به همین دلیل مقام معظم رهبری معتقدند که باید یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و این تحول نیز در بعضی از بخشها باید تا ۱۰۰ درصد روی دهد.

وی افزود: در هر سال کتاب‌های دو پایه تحصیلی را باید تغییر دهیم تا عرض ۵ الی ۶سال تمام کتب و ساعات درسی تغییر کند؛ تغییرات فعلی در ساعات درسی موقتی است و تغییرات اصلی و بنیادین شاید از مهر سال آینده اتفاق بیفتد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: ‌خانواده نقش اصلی را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و پس از آن آموزش و پرورش این نقش را دارد بنابراین همه باید به میدان بیایند و به آموزش و پرورش و معلم و دانش‌آموز کمک کنند.

*ضربه آموزشگاه‌های آزاد به نظام تعلیم و تربیت

وزیر آموزش وپرورش در ادامه تصریح کرد: دانش‌آموز با کتاب ضخیم و حفظ کردن، اهل تفکر، اندیشه و خلاقیت نمی‌شود؛ یک عده در بیرون به اسم آموزشگاه‌های آزاد پیدا شده‌اند که کتاب‌ها را خلاصه و چهارگزینه‌ای می‌کنند و این بزرگترین ضربه را به نظام تعلیم و تربیت وارد می‌کند.

وی با اشاره به طرح اختصاص نوبت عصر مدارس به کلاس‌های تقویتی و کنکور عنوان کرد: یک نفر نیست که دو یا سه مورد اشکال کارشناسی نسبت به این طرح ارائه کند و چون نمی‌توانند اشکالات را بیان کنند می‌گویند آموزش و پرورش عجله می‌کند و کارهایش کارشناسی نیست اما این حرف‌ها همه سیاسی است.

وزیر آموزش وپرورش تأکید کرد: به هیچ چیزی جزء عظمت رهبری و نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران و دانشآموزان نمیاندیشیم و حاضریم هرچه داریم در طبق اخلاص قرار دهیم تا مثلث مقدس رهبری، قرآن و مردم تقویت و حفظ شود و مطمئن باشید که آینده از آن نظام جمهوری اسلامی ایران است.