محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین جشنواره تجربیات موفق سمن‌های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی که امروز در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: ما زمانی می توانیم به جریان‌های کاهنده سرزمینمان پایان دهیم که مردم را واقعا در این قدرت شریک کرده باشیم. 
 
وی در رابطه با هدف برگزاری جشنواره تجربیات موفق سمن‌های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی، تصریح کرد : هدف از برگزاری این جشنواره که به پیشنهاد معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده،  این است که این پیام را به همه آن عزیزانی که در گوشه کنار کشورمان بی منت برای توان تاب آوری سرزمینمان تلاش می کنند، برسانیم که زحمات آنها دیده می شود. 
 
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: 109 تجربه به دبیرخانه نخستین جشنواره تجربیات موفق سمن های محیط زیستی،  گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی ارسال شد که بیشتر از حد انتظار ما بوده که از این تعداد در نهایت 35 تجربه امروز مورد قدردانی قرار می گیرد. 
 
درویش افزود: 109 طرح ارسال شده نشان از خوب بودن نخستین گام ما در زمینه به نمایش گذاشتن تجربیات موفق فعالان محیط زیستی است و اگر امروزه تنها از 35 تجربه قدردانی می‌کنیم به این معنی نیست که باقی واجد قدردانی نیستند. 
 
وی بیان داشت: سازمان متولی طبیعت ایران فضایی را فراهم می کند که از  تجربیات نمونه امروز در اجلاس های فصلی و نمایشگاه بین المللی محیط زیستی استفاده شود. 
 
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: همیشه می گوییم از 891، NGO محیط زیستی کشورمان، چقدر فعال هستند، که برخی با نا امیدی اعلام می کنند تنها 10 درصد آنها فعال هستند ولی این جشنواره را برای نشان دادن تجربیات موفق سمن های محیط زیستی،  گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی برگزار کرده ایم تا همگان دریابند که بدون حضور کنشگران و فعالان مردمی هیچ امکانی برای اتفاق افتادن یک موضوعی وجود ندارد.