شاهین فتحی در نسشت خبری تشریح خدمات امدادی و پزشکی هلال احمر در ایام اربعین در عراق با اشاره به تسهیلات امداد و نجات اربعین که تا مرز به زائران ارائه می‌شود، اظهار داشت: همچنین تمام 501 پایگاه امدادی کشور آماده باش خواهند بود و افزایس 70 درصدی امکانات امدادی خواهیم داشت.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: همچنین در مهران، شلمچه و چزابه سه قرارگاه برپا کردیم و چهار بالگرد نیز در مرز مستقر خواهند شد تا در انتقال مجروحین اقدام لازم را انجام دهند.

فتحی بیان داشت: قرارگاه مرکزی امدادی برای اربعین نیز در سازمان امداد و نجات در تهران برپا خواهد شد و سه برابر افزایش نیرو و امکانات برای اعزام به عراق خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در این راستا 340 نفر نیروی نجاتگر همراه کادر پزشک، پرستار و فوریت‌های پزشکی در قالب 17 تیم امدادی در مسیر کربلا و نجف مستقر می‌شوند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: 26 آمبولانس نیز از مرز ایران تا مسیر نجف و کربلا چیدمان خواهند شد، تا اگر بحرانی رخ داد بتوانیم با هماهنگی گروه‌های دیگر انبوه مجروحان را به سرعت به کشور انتقال دهیم.

فتحی خاطرنشان کرد: نخستین تیم‌های امدادی ایران نیز از 19 آبان به عراق اعزام خواهند شد. همچینن سه دستگاه خودرویی ارتباطی به عراق اعزام خواهد شد و اگر این تجهیزات اعزام و نصب نشد از تلفن‌های ماهواره ای و از خطوط ارتباطی عراق استفاده برای امدادگران استفاده خواهیم کرد.