پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در کارگاه آموزشی ـ توجیهی «مددکاری اجتماعی در مدرسه» که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه گلوگاهی است که می‌توانیم دانش‌آموزان دارای رفتارهای پرخطر را شناسایی و مداخله لازم در خصوص آنها را انجام دهیم.

وی افزود: در دنیا همگان به سمت مداخلات از مقطع پیش‌دبستانی می‌روند تا شانس بروز جرم و اعتیاد در آینده جامعه به حداقل برسد.

افشار با اشاره به برگزاری جلساتی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: در طول دو سال گذشته مقام معظم رهبری موضوع آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک مطالبه‌گری مهم اعلام کرده‌اند و هر 6 ماه یکبار افرادی که درگیر این موضوع هستند را دعوت و ساعت‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی وقت می‌گذارند.

وی ادامه داد: جلسه چهارم موضوع آسیب‌های اجتماعی با حضور مقام معظم رهبری شب گذشته برگزار شد و هنوز اطلاع دقیقی در خصوص آن ندارم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه مهمی که وزارت آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری انجام داده است،‌ گفت: توانمندسازی دانش‌آموزان، معلمان و والدین یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است و امسال این موضوع در 12 استان کشور انجام خواهد شد.