پاشنه آشیل دولت در آستانه انتخابات

روزنامه آفتاب یزد نوشت: سیر صعودی فشارها به دولت روحانی با نزدیک شدن به زمان انتخابات هر چه بیشتر رنگ اقتصادی به خود خواهد گرفت. فرهنگ و سیاست موضوعات مطالبات طبقه متوسط است. پاشنه آشیل، اقتصاد است و منتقدان در فشار دادن هر چه بیشتر انگشت روی یکی از دردناک‌ترین زخم‌ها یعنی موضوع پرمخاطب و جمعیت شمول مسکن مهر تردید نخواهند کرد.

این روزنامه افزود: مسکن مهر بی‌تردید به یکی از محورهای مهم فشار بر روحانی در زمان انتخابات بدل خواهد شد. آخوندی مدیری برجسته و خوش سابقه است که کارنامه درخشانی نیز به عنوان رزومه وزارتی دارد. جریان‌های مواج سیاسی و بی‌قاعده در کشور ما اما قابل پیش‌بینی نیستند. افزایش فشار کمرشکن و قابل پیش‌بینی چالش مسکن مهر در زمان انتخابات می‌تواند این سابقه درخشان را دچار خطر نماید.

دلشوره آفتاب یزد در حالی است که وزیر راه و شهرسازی همچنان فاقد کارنامه در زمینه مسکن است و فقط هر چند ماه یک بار، علیه مسکن مهر بدگویی کرده و آن را مزخرف خوانده است. با این وصف معلوم نیست اگر واقعاً مسکن مهر مزخرف بوده، چرا باید نگران تأثیر تعیین کننده آن در انتخابات 7 ماه بعد بود؟! از طرف دیگر باید پرسید آیا اگر غم و غصه انتخاباتی در میان نبود، بی‌کفایتی و بی‌کارنامگی وزیر یا دولت در زمینه مسکن جای نگرانی و ناراحتی نداشت؟!