ترامپ: رای خود را پس بگیرید و به من رای بدهید

 ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه شب در جمع هواداران خود در ویسکانسین خطاب به هواداران هیلاری کلینتون در چند ایالت که به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده‌اند گفت که آراء خود را پس بگیرند، دوباره ثبت نام کنند و به وی رای بدهند.

طبق قوانین آمریکا، بعضی از ایالتهای آمریکا از جمله ویسکانسین، مینه سوتا، میشیگان پنسیلوانیا افرادی که رای خود را به داخل صندوق انداخته‌اند در صورت تغییر نظرشان می‌توانند رای خود را پس بگیرند و دوباره در انتخابات شرکت کنند.

پایگاه خبری هیل نوشت؛ با توجه به بیانیه اخیر پلیس فدرال آمریکا درباره بررسی مجدد پرونده ایمیلهای هیلاری کلینتون، کمپین دونالد ترامپ معتقد است که بعضی از حامیان وی نظرشان را تغییر داده و میخواهند رای خود را تغییر دهند. 

ترامپ در میتینگ انتخاباتی خود در «ایو کلایر» در ویسکانسین گفت: این یک پیام برای همه طرفداران هیلاری کلینتون است که در انتخابات زودهنگام به وی رای داده و الان پشیمان هستند. اگر فکر میکنید که اشتباه رای داده‌اید رای خود را پس بگیرید و به من رای بدهید. 

وی افزود: از زمانی که شما رای دادید مسائل بسیار زیادی اتفاق افتاده است. اگر در ویسکانسین، میشیگان، مینه سوتا و پنسیلوانیا زندگی میکنید رای خود را تغییر دهید. 

از زمان اعلام اف بی آی برای بررسی مجدد رسوایی ایمیلهای کلینتون، کفه ترازو در صحنه انتخابات آمریکا اندکی به نفع ترامپ تغییر کرده است. درحالیکه کلینتون در نظرسنجیها همواره از رقیب جمهوریخواه خود پیش بود، نظرسنجی اخیر واشنگتن پست و ای بی سی نشان داد که دونالد ترامپ در چرخشی غیرمنتظره با اختلاف یک درصد از کلینتون پیش افتاده است.

تحلیلگران، اقدام تازه اف بی آی و تقلب هیلاری کلینتون در یکی از مناظره‌ها و در اختیار داشتن سوالات مناظره را در تغییر نظر رای دهندگان تاثیر گذار دانسته‌اند.

این مساله باعث عصبانیت و نگرانی کمپین هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها شده است تا جاییکه کلینتون صراحتا از جیمز کومی رئیس اف بی آی لب به انتقاد گشود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز 8 نوامبر برابر با 18 آبان در سرتاسر آمریکا برگزار شود.

براساس گزارشها تا کنون 26 میلیون نفر به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده‌اند.