علیرغم تنشهای افظی میان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دونالد ترامپ، پل رایان امروز سه شنبه اعلام کرد که به ترامپ رای خواهد داد. 

وی در این زمینه گفت: من از مجموعه جمهوریخواهان حمایت می‌کنم و تمرکز اصلی من در حال حاضر حفظ اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا است. 

پل رایان که رهبر جمهوریخوهان در مجلس نمایندگان امریکا است هیچ اسمی از دونالد ترامپ نبرد اما گفت که از نامزد حزبمان حمایت می‌کنم.

پل رایان پیش از این انتقادات صریحی از اظهارات و مواضع دونالد ترامپ کرده بود تا جاییکه ماه گذشته گفت که من نمی‌توانم از نامزد جمهوریخواهان و کمپین آنها دفاع کنم. این مساله باعث خشم ترامپ و متحدین وی شد. ترامپ در واکنش به اظهارات رایان خواستار کناره گیری وی از ریاست کنواسنیون حزب جمهوریخواه شده بود. 

وی همچنین از عدم حمایت مقامات ارشد حزی جمهوریخواها انتقاد کرد و در حساب توئیتری خود از رایان انتقاد کرد و گفت که بدون حمایت آنها پیش رفتن در این مسیر بسیار دشوار است.

پل رایان همچنین به موضوع پرونده رسوایی ایمیلهای هیلاری کلینتون اشاره کرد و گفت: کلینتون همیشه افتضاح بوده و رسوایی به بار می آورد، یکی پس از دیگری.

در حالیکه به نظر می‌رسید هیلاری کلینتون به راحتی در انتخابات 18 آبان پیروز شود، مساله بررسی مجدد پرونده ایملیهای کلینتون که از سوی پلیس فدرال آمریکا مطرح شد و همچنین اعتراف یک مجری ارشد سی ان ان مبنی بر تقلب کلینتون در یکی از مناظره ها باعث برهم خوردن توازن و تغییراتی در انتخابات شد. 

دیروز ویکی‌لیکس فاش کرد که «دانا برزیل» از تحلیل‌گران سیاسی صاحب‌نفوذ در سی‌ان‌ان و عضو حزب دموکرات، سوالات یکی از مناظره‌های انتخاباتی را به همراه پاسخ مناسب برای «جان پودستا« مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون فرستاده است.

نتیجه تازه ترین نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و واشنگتن پست نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با اختلاف یک درصدی از هیلاری کلینتون پیش افتاده است. این درحالیست که تا روز گذشته کلینتون در همه نظرسنجیها از رقیب جمهوریخواه خود پیش بود.