اکبر توکلی رئیس کمیته اسکان ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تمام توان و قوا آماده خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی است، اظهار داشت: شهرداری تهران براساس تجربیات چند سال گذشته خود اقدام به برپایی 170 عدد چادر بزرگ و گروهی اسکان با کیفیت مطلوب به وسیله سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) خواهد کرد که در همین راستا نزدیک به 300 نفر برپایی و تجهیز چادرهای شهرهای کربلا و نجف را بر عهده دارند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران آماده اسکان 30 هزار زائر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مدت 15 روز در 5 نقطه از شهر کربلا و یک نقطه در نجف اشرف است، افزود: برای تأمین رفاه حال زائرین و برای اولین بار یک اسکان 5 هزار نفری نیز در شهر نجف اشرف، در زمینی به مساحت 500 مترمربع به همراه 30 چادر جهت اسکان 3000 نفر آماده خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه چادرها به 34 دستگاه کانتینر و نیز تجهیزات لازم به کربلای معلی و نجف ارسال شده اند، تصریح کرد: این کانتینرها شامل تجهیزات لازم، موکت، وسایل گرم کننده، پتو، روشنایی، وسایل بهداشتی، ضروریات لازم نظیر شارژر موبایل، هماهنگی جهت آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی در محل اسکان زائران و ... است که برای ارسال به شهرهای نجف و کربلا تهیه شده اند.
 
توکلی با اشاره به افزایش 10 هزار نفری ظرفیت اسکان نسبت به سال گذشته، گفت: شهرداری تهران با تمامی امکانات آماده ارائه خدمات به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و امیدواریم امسال بهتر از سال‌های گذشته به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی کنیم.