محمد اصغری اظهار داشت: موج بارشی قوی از عصر دیروز وارد کشور شد. بارندگی در شمال غرب کشور بیشتر از سایر مناطق بود.در حال حاضر هوای اردبیل،تبریز، زرینه کردستان، چالداران،سنندج، پیران شهر، آستارا بارانی است و دمای این مناطق کاهش چشمگیری داشته است. 

وی ادامه داد: در ماکو برف در حال باریدن است. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سردترین نقطه کشور چالدران با هوای منفی دو درجه است، گفت: شهرهایی که ابری هستند و بارش در آنها آغاز نشده است، دمای هوا در آن مناطق افزایش می یابد. بجنورد در خراسان شمالی امروز 6 درجه نسبت به روز قبل گرمتر شده است. 

اصغری با اشاره به اطلاعیه صادر شده در مرکز پیش بینی، افزود: بارش باران در استان های اردبیل،آذربایجان غربی،شرقی،همدان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و کهگیلویه و بویر احمد  قابل توجه است. 

وی افزود: توده گردو خاک شکل گرفته در مرکز کشور به سمت شمال شرق کشور در حال حرکت است.

کارشناس سازمان هواشناسی  در مورد هوای مشهد گفت: از امروز هوای مشهد بارانی است و روز جمعه کاهش دما ملموس خواهد بود. 

اصغری در مورد هوای استان مرکزی و تعطیلی مدارس گفت: روز گذشته شاهد اوج گرد و غبار در این استان بودیم اما امروز با حرکت این پدیده به سمت شمال شرق کشور از میزان آلاینده ها کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه آب دریای خزر به سمت سرد شدن می رود،تاکید کزد: بعه همین دلیل بارش ها در نوار شمالی از شدت زیادی برخوردار نخواهد بود. 

کارشناس هواشناسی  در مورد هوای تهران گفت: پایتخت امروز نیمه ابری است و در ساعات عصرگاهی با وزش شدید باد و رگبار مواجه می شویم. هوای تهران امروز در گرمترین ساعت به 20 درجه بالای صفر می رسد.