دستگیری کلاهبردار 65 میلیاردی

محمد ضیاءالدینیا ز دستگیری فردی کلاهبردار خبر داد و گفت: این مجرم اقدام به کلاهبرداری به میزان 65 میلیارد ریال از بیش از 150 نفر از مردم بم کرده بود.

وی با بیان اینکه فرد کلاهبردار از سال 1392 فراری بوده است، اظهار داشت: ا توجه به تعداد زیاد شاکیان و همچنین میزان بالای مبلغ کلاهبرداری دستگیری این مجرم در دستور کار ویژه دادستانی شهرستان بم قرار گرفت.

ضیاءالدینی بیان داشت: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان بم، مجرم در یکی از استان های کشور و در محل مخفیگاه دستگیر گردید.

وی در مورد شیوه کار این کلاهبردار خاطرنشان کرد: مجرم از طریق تبلیغات مبنی بر تعویض خودروهای فرسوده و همچنین ثبت‌نام برای فروش خودرو اقدام به فریب  بیش از 150 نفر از شهروندان بمی کرده است.

دادستان بم عنوان کرد: حکم این کلاهبردار حرفه‌ای در سال 92 صادر و قطعی شده است و وی از جنبه خصوصی به رد اموال کلاهبرداری به میزان 6 میلیارد و 500 میلیون تومان در حق شکات پرونده و از جنبه عمومی به پنج سال حبس و پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری در حق صندوق دولت محکوم شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان باید در انجام معاملات خود و قبل از پرداخت هرگونه وجهی نهایت دقت را انجام دهند تا گرفتار افراد کلاهبردار نشوند.